Inlägg från: Anonym (Dumpad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumpad)

Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad

Det har alltid varit jag som velat dumpa alla mina dåliga förhållanden, fylld med skrik, bråk, psykisk misshandel och även inpå fysisk. I 10 år har jag haft sådana förhållanden, från 15 år till 25.

När jag var 26år (Mitt senaste förhållande) hittade jag en man som inte hade dessa egenskaper men då var det jag istället som var förstörd. Jag hann aldrig bearbeta det jag varit med om innan jag hittade honom, min plan var att hinna göra just detta innan jag träffar någon ny men jag råkade hitta denna man och allt gick så snabbt. Jag började gå hos psykologen iallafall under tiden vi var ihop men det var för sent.

Jag hade hunnit prägla relationen med svartsjuka och kontroll. (Även andra saker är orsak till uppbrott men största delen detta). Väldigt svartsjuk och väldigt kontrollerande. Han gav mig flera chanser men jag lyckades inte att förbättra mig tillräckligt för att han skulle vilja stanna. Jag bönade och bad honom om en allra sista chans men jag fick ingen. Han hade bestämt sig att han tror det är bäst att vi lämnar detta.

Jag är så ledsen nu. Aldrig har jag blivit dumpad så jag visste inte hur det var, jag ville ju alltid lämna alla andra förhållande jag har haft, det var skönt. Men nu ville jag ju ha honom kvar, ville inte såra honom men jag såg ibland hur tungt han hade det pga mina många frågor som kom från mitt kontrollerande beteende och ni som aldrig har upplevt svartsjuka/kontroll kanske inte förstår men jag kan lova er att det är en kraft som är svår att hejda själv, du bara MÅSTE ställa vissa frågor för att lugna ditt inre... Är så ledsen. :(

Det värsta är att jag VET att han tycker om mig, det är bara vissa saker han inte orkar med, det gör en ännu ledsnare för att man tänker att man ju kunde fixa det själv, men nu blivit lämnad istället pga det. Han sa att han får väl komma tillbaka och be om förlåtelse och säga att han hade fel om det är så att han känner att detta är värt det igen, känns som att jag nu har förhoppningar att han ska komma tillbaka snart. Vi hade svårt att säga hejdå men i vårt första hejdå så grät han, det betyder väl också att han ju gillar en men lämnar bara för att han ansåg det vara bäst för oss båda. :(

Men... Inte var det alltid guld o gröna skogar från mitt håll heller. Kändes som jag inte blev förstådd utav honom ibland, som att jag inte nådde honom. Han hade väldigt svårt att prata om känslor men han försökte för min skull. Han var en sådan som gärna stoppade huvudet i sanden och hoppades att saker var lösta när han tog upp det igen, medans jag ville faktiskt försöka lösa saker. Ibland tyckte han att jag var jobbig utan att jag ens visste om att jag var jobbig, trodde att jag pratade normalt men då hade jag tydligen tjatat, t.ex. Det kändes inte så roligt...

Ibland hade jag förmågan att förklara för mycket när jag försökte lösa saker så det blev mycket upprepningar och det kan jag förstå om han tyckte var jobbigt, jag insåg inte alltid att jag upprepade mig.

Sen är jag en känslig person och det har jag alltid varit, har också dåligt självförtroende vilket jag också alltid haft och detta i kombination gör att jag har ibland svårt att ta sarkasm/ironi som bygger på personliga skämt. Han gillade att skämta men han tyckte det var jobbigt att jag inte kunde ta skämt som alla andra kan.

T.ex. om det har tagit länge för mig att förstå något, han säger *grattis*, och då tar jag illa upp och tycker att han var lite dryg. Berättar att jag känner mig korkad när han säger så. Men han förstår inte riktigt den grejen från mitt håll, han tycker att *vad gör det om man är korkad ibland då?*. Jag vet inte om någon förstår mig men jag gillar inte attityden att få detdär *grattis* när man äntligen förstod...

En gång sa han att *så du ska få säga att jag är dryg men jag ska inte få vara sarkastisk*... Det han menade, tror jag, är att han anser det inte snällt och säga att han var lite dryg så då borde ju sarkasm(inte snällt heller) vara ok också. Jag kommer ihåg att när vi hade detta problem så sa jag som exempel *A säger till B att fyfan vad fula kläder du har. Då säger B att nu var du lite taskig, är det A då som gjort något fel?* Och så försökte jag förklara att från mina livserfarenheter så är det ju A då som gjort något fel och får be om ursäkt...

Det känns inte som att han förstod riktigt dethär med att om jag blir sårad av något och säger *jag känner såhär när du säger så, eller detdär var lite taskigt eller du va lite dryg* elr vad det kan vara, att då vill jag ha en förklaring och/eller en ursäkt. Det hjälpte inte som det står i alla böcker att inte anklaga honom, utan utgå från dig själv och säga *jag känner såhär när du gör så...*. Jag försökte... men ibland kändes det som att när det dök upp något så *visste* jag att det inte skulle vara nån vits att säga till, även om jag typ alltid gjorde det ändå, för det skulle ändå vändas till mitt fel i slutändan även om det var jag som blivit sårad av något, men kanske jag inte alltid tänkte på vad jag själv gjorde heller, så var det säkert ofta...

Jag vet att han kände sig ohörd, kritiserad och som att jag körde över honom iallafall. Jag får väl erkänna att jag ibland trodde mig veta bättre i vissa diskussioner och var snabb på att döma men jag fattar att jag ju måste låta han säga sitt också, fattade det dock för lite antar jag sålänge jag hade honom... Dåligt samvete för det. Men ibland blev jag bara så jätte paff på hur han kunde vända något jag sa. Men kanske var det så han tog det jag sa då...

Vi hade det väldigt svårt i diskussion och jag vet inte om det är bara mitt fel eller lite bådas... Jag ville dock diskutera lite för mycket, små saker blev till diskussion vilket han avskydde, förstår honom, jag var så noggrann, det bottnade i min kontrollerande sida att jag skulle *veta allt*...

Sen var han också en jätte svårt knäckt nöt överlag, men det var bara hans personlighet men jag kunde ibland ha svårt att tolka honom. Han var medveten om detta själv och tyckte själv att han är *svår* och ansåg att någon förstår nog inte honom, inget han krävde heller utan han menade att han bara är sån liksom. T.ex kunde han bli tyst, verka sur/nere eller nåt. Men ofta var det inget utan det var bara så han va. Men jag kunde ha väldigt svårt med detta och trodde alltid att det var något och blev sur själv ibland när han blev så...

Men, när allt var bra var han världens gulligaste man. Den finaste mannen jag haft vid min sida. Han avgudade mig och kunde stå med mig framför spegeln och hålla om mig och fråga om jag ser hur fin jag är. Han var så fin mot mig när allt var bra.

• Svar på tråden Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad
  • Anonym (Dumpad)
    Drottningen1970 skrev 2020-05-09 11:15:29 följande:

Uppenbarligen så frodas du i drama med tanke på de män di tidigare valt, och mannen du skrämt iväg vill ha ett sunt förhållande. Vem som dumpat vem är väl helt irrelevant.

Glöm denna man, han är borta. Nu går du tillbaks till din ursprungliga plan att jobba med dig själv ordentligt innan du inleder en ny relation.

Rätta mig om jag tar dig fel, men det känns som att du säger att det är mina egna val att välja misshandlande partners?

Svårt att glömma om man vill ha honom...
  • Anonym (Dumpad)
    Drottningen1970 skrev 2020-05-09 11:26:37 följande:

Ja så är det. Medvetet eller undermedvetet så är det dina egna mekanismer att man hamnar i dessa relationer gång på gång. Om du inte tar reda på vad det handlar om på djupet kommer det fortsätta hända. Även om misshandlande män har 100% ansvar för sina egna handlingar utan ursäkter, så handlar det om dig att du hamnar där. Dessa män kommer att fortsätta finnas, det kan du tyvärr inte ändra på. Att istället kunna välja lugna, trygga relationer utan drama och adrenalin är upp till dig.

Jo jag förstår att det handlar om något typ av mönster, men ändå känns det fel att säga att det är jag som väljer dem. För inga misshandlare är ju misshandlare från början, ett bra uttryck: Lägger du en groda i hett vatten så hoppar den ur direkt. Men lägger du den i kallt vatten och sakta kokar upp så kommer den stanna tills att den dör.
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (gg) skrev 2020-05-09 11:34:05 följande:

Det bästa är att ta ett djupt andetag och tänka att relationen nu är över, att den ändå inte var bra för dig, och sedan ta känslorna som kommer dag för dag och tänka på det lite som ett missbruk, att idag ska jag i alla fall klara av dagen och att inte höra av mig. Bryt all kontakt, även sociala medier. Sök någon att prata med. Umgås med vänner.

Tack för svar. Det första steget du tar upp är det största, som jag inte är beredd att göra såhär bara en dag efter. Att tänka att det nu är över men tack för tipset till framöver. Jag lever på förhoppningar fortfarande, skuldkänslor att jag kanske förstört ett förhållande som skulle ha kunnat vart bra :(
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-05-09 11:36:42 följande:

Det där med grodorna är en myt förresten, men det är klart de kan vara misshandlare nästan redan från början. Det börjar psykiskt och eskalerar. Och de kan ha slagit andra före dig så att de har ett mönster.

Jo visst, men sällan visas det direkt, det är det jag menar. Misshandlare behåller ju aldrig sitt offer om den slår personen det första den gör. Ofta präglas relationen av misshandel och rosa moln, så att offret hålls kvar och tänker på det goda som relationen ändå ger
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (gg) skrev 2020-05-09 11:42:09 följande:

Jag förstår att det inte är lätt precis efter, avslutade en liknande relation i december förra året, det har blivit mycket bättre nu. Jag mår helt okej, nu går jag iof i terapi också, det har hjälpt mig en hel del. 

Nu tycker jag i alla fall att jag gjort rätt val när jag lämnade honom. Han dumpade mig, ångrade sig efter att inte hört av sig på en månad och då bestämde jag mig för att jag inte orkar mer.

Detta har hänt flera gånger tidigare, och under många år. 

Hur var din relation liknande till min? fanns det också svartsjuka och liknande?

Vad starkt av dig att inte ta tillbaka honom när han kom tillbaka.
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (gg) skrev 2020-05-09 12:05:49 följande:

Ja, det fanns svartsjuka, men han var även gränslös och har varit otrogen tidigare. Han la allt det på mig, vilket jag i efterhand förstått att mycket verkligen inte låg hos mig. Med andra partners har jag inte känt den typen av svartsjuka.

Första gångerna tog jag ju tillbaka honom, men vi kundeinte få det att fungera då vi är så olika. Jag tror fortfarande att han tycker om mig, och han har försökt mejla mig osv, men jag har bestämt mig den här gången. Vi har ju försökt i flera omgångar, så jag vet att det blir destruktivt varje gång.

Oj, ja sånt får man akta sig för att ta på sig. Jag tar ju också ganska lätt saker på mig, tror jag.

Aha ja det var så det gick till, då förstår jag. Starkt nu då att kunna hålla emot. Jag önskar att min skulle komma tillbaka NU och aldrig gjort slut så att man kunde testa en sista gång.... :(
  • Anonym (Dumpad)
    Drottningen1970 skrev 2020-05-09 14:45:07 följande:

Fast det är också en myt att vem som helst kan stanna kvar. Faktum är att nånstans börjar kontrollen, urholkandet av självförtroende etc innan första slaget. De flesta kvinnor drar dock öronen åt sig innan det gått så långt så att man normaliserat svinerier. Man går innan nån normaliseringsprocess fått fäste eftesom man tidigt inser att det inte är ok att mannen kommenterar det jag har på mig, blir sur om jag ska träffa kompisar, möter upp mig utanför jobbet varje dag etc. Man förstår att nåt är knas och tror inte att det är romantisk...

Jo. Det har du rätt i, jag har varit för dålig på detdär att gå när man borde, kanske beror på mitt självförtroende som alltid varit bra. Men när jag skriver så menar jag inte uttryckligen allt jag skriver utan tex slå direkt var bara för att visa att misshandel oavsett psykisk eller fysisk sällan börjar direkt för då hade ingen gått in i relationen om sånt hänt första dagen. Misshandlare är duktiga på att vara kärleksfulla.
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-09 15:09:48 följande:

Jo. Det har du rätt i, jag har varit för dålig på detdär att gå när man borde, kanske beror på mitt självförtroende som alltid varit bra. Men när jag skriver så menar jag inte uttryckligen allt jag skriver utan tex slå direkt var bara för att visa att misshandel oavsett psykisk eller fysisk sällan börjar direkt för då hade ingen gått in i relationen om sånt hänt första dagen. Misshandlare är duktiga på att vara kärleksfulla.

*självförtroende som ALDRIG varit bra
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (R) skrev 2020-05-09 16:07:13 följande:

Det kallas gaslighting från hans sida. Det är han som inte jobbat med sig själv. Tycker inte du har gjort något fel från din sida. Du sa ifrån när han gjorde något olämpligt, att han inte kan hantera det i sitt eget ego är hans problem. Kanske bra att det tog slut ändå så du kan hitta någon på din högre nivå av utveckling och empati??

Jag tycker inte att gaslighting passar när man läser kring ämnet på Google. Det felet jag har gjort i förhållandet är främst min svartsjuka och kontrollbehov men också annat. Uppenbarligen har jag lyssnat för dåligt också då han ju känt sig nertryckt och som att jag skiter i hans svar och det han tycker då han säger att allt ska gå enligt mina villkor, och kanske har han en aning rätt i det. Jag är väl ganska duktig på att få som jag vill eller säga vad jag tycker.

Men att jag skulle vara på en lite annan nivå empati och diskussionsmässigt så det har jag faktiskt tyckt ibland... Kanske därför jag ansett mig veta bättre ibland och blivit ibland paff av hans sätt att se på olika saker som jag sagt och kanske därför jag också ibland tyckt att mitt sätt varit bättre, men, man borde ju alltid ändå lyssna på den andra också och försöka förstå den. Så jag var väl för dålig på det, eftersom jag fick honom att känna såsom han kände... :/
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (-) skrev 2020-05-09 19:57:02 följande:

Jag känner igen mig i nästan ALLT du skriver. Helt sjukt. Trodde nästan att det var jag som hade skrivit det där, haha.

Jag var också en väldigt kontrollerande och svartsjuk person förut. Det berodde på mitt mycket dåliga självförtroende samt självkänsla och varför jag fick dåligt självförtroende och självkänsla är pga psykisk misshandel jag fick utstå som barn, av min förälder. Det jag gick igenom som barn präglar mig än idag och det skapade mig till en svartsjuk och kontrollerande person som inte kunde vara i ett normalt förhållande. Idag är jag en bättre person, men jag har fortfarande en del att jobba på.

Precis som du så förstörde jag också ett förhållande med en man jag var tillsammans med. Jag var svartsjuk för ingenting och jag upprepade mig hela tiden. Detta ledde till att det tog slut mellan oss, då han inte orkade längre. Förhållandet blev destruktivt och fyllt av bråk och problem.

Det var jag som förstörde förhållandet, men jag tror dock inte att vi hade kunnat fortsätta ihop ändå. Vi var för olika som personer. Jag är också en väldigt känslig person, behöver mycket närhet och kärlek. Han är tvärtom och det kändes aldrig riktigt som att vi hade kunnat fixa det hur som helst, för vi passade oavsett inte ihop och vi kunde inte prata om något alls. Så för min del var det nog lika bra att det tog slut, för jag ser verkligen inte hur vi någonsin skulle kunna fortsätta tillsammans. Även om jag hade slutat vara svartsjuk och kontrollerande så hade det aldrig funkat. Vi var hur som helst för olika och vi kunde inte prata om något alls, så det var bra att det tog slut mellan oss.

Dock så ångrar jag väldigt mycket att jag förstörde relationen på det sätt jag gjorde. Ingen vill i längden vara med en svartsjuk och kontrollerande person, det mår man inte bra av och det var inte hans problem utan upp till mig att lösa.

Men oj! Sjukt vad lika detta var. Kul att du skrev, kul att höra från någon som haft samma sak.

Fastnade du också i små saker? Och hade mycket frågor ibland? Dessutom kunde jag vara noggrann så jag blev galen på mig själv, som inte ens handlade om svartsjuka. T.ex om jag inte hörde en sak han sa, även om jag inte behövde höra det, eller förstod helheten iallafall så kände jag mig tvungen att gå tillbaka till *men vad var det du sa där i början?*... Suck.

Hur kom du över känslan att det var DU som förstörde förhållandet? Eller har du kommit över det? Känner att jag har jättesvårt med just den grejen, jag får liksom massa ånger inom mig när det går uppför mig vad jag gjort liksom, att det var JAG... Vill va säga förlåt och ångrar mig.

För oss tror jag det funkat ganska bra bara mina problem varit borta. Vi funkade inte alltid så bra i diskussion dock men jag inser att mycket berodde ju på mig, att det var onödiga saker jag ville diskutera. För när det verkligen var något VIKTIGT, då var han förstående och kunde diskutera. Men jag gjorde ju saker som inte va så viktiga till viktigt också och då var han inte så på att diskutera förstås... Han försökte verkligen förbättra diskuterandet, som han ogillar, för min skull.

Visst lite olika tyckte vi ju om saker och ting och ibland tyckte jag inte att jag alltid nådde fram som jag kanske gav lite ex på i ts... och det att jag hade svårt att ta honom ibland å veta om han är sur eller om det inte är något..
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (-) skrev 2020-05-09 20:26:25 följande:

Absolut, jag var likadan som du beskriver. Jag fastnade i saker och i detaljer och var tvungen att fråga om samma frågor hela tiden, för att få bekräftelse. Var exakt likadan. Jag visste att han skulle bli arg om jag fortsatte fråga, men ändå gjorde jag det. Jag kunde inte hålla mig, det blir som att man måste fråga.

Har fortfarande inte kommit över det faktum att jag förstörde hela vårt förhållande. Dock är det inget som gör mig ledsen längre, då jag som sagt har insett att vi hur som helst inte passade ihop och det hade nog ändå inte fungerat mellan oss. När jag tänker på det så blir jag givetvis ledsen att jag förstörde det på just det där sättet. Jag hade inte behövt vara svartsjuk och kontrollerande, för det är ju hemskt att utsätta sin partner för det, så det ångrar jag grovt. Att han dumpade mig är dock förståeligt och det hade nog hur som helst blivit så, men det hade varit lättare att leva med om det inte hade varit så att jag hade utsatt honom för svartsjuka och kontrollerande beteende. Då hade man inte känt sig lika hemsk.

Men vad ska man göra? Det är bara att lära sig av sina misstag, jobba på sig själv och verkligen aldrig upprepa samma misstag i kommande relationer. Har sagt förlåt många gånger och försökt reda ut allt, så det enda som finns kvar är att gå vidare och aldrig göra om samma sak med någon annan.

Jamen exakt så! Shit vad lika vi va/är. Man vet dom blir arg men det är liksom ett tvång, jag började dock akta mig för att inte fråga för mycket, försökte sluta i tid osv. Och detaljerna... *du ska ju veta varenda liten detalj*... ja jag skulle ju det... :( Och fråga igen...

Äsch då, tråkigt att du fortfarande går kring med samma känslor. Tråkigt för min del också att höra det, man vill ju ha hopp att man kan komma över det... Men som du säger, vad ska man göra.... Precis, vore lättare å leva med om det inte hänt... Ångrar också att jag utsatt honom för detta. :( Han kommer nog knappast tillbaka... Han såg så glad ut på sociala medier idag, såg en bild på honom... Blev ledsen... Är han sådär glad?

Jag kommer nog också säga förlåt åt honom, sa det också i vårt hejdå men just nu ska jag låta honom vara tänker jag... Men har svårt att lämna just HONOM, känns som jag vill ha honom, att det var *onödigt* att förstöra :(

Hur längesen är detta för dig?
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (gg) skrev 2020-05-09 11:31:24 följande:

Ofta är det val man gör pga bakomliggande trauma. Säger inte att det är så för dig, men ofta är det så.

Jag har själv sett detta i lite äldre ålder, eller hur man ska säga. Framförallt har jag tagit mer skit än jag borde ha gjort i alla relationer och lagt all skuld på mig själv.

Hmm, jag har läst att det iaf är ganska vanligt att man hamnar i flera misshandlande förhållanden för att det är ett mönster man måste bryta...
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (gg) skrev 2020-05-10 12:06:15 följande:

Jag har inte blivit fysiskt misshandlad i flera relationer, och inte i min senaste, men psykiskt.

Jag tror mönstret är att ta mer skit än man förtjänar och att för lätt ta på sig skulden själv. En person som inte gör det skulle aldrig i längden acceptera psykisk misshandel då den inte lika lätt skulle se sig själv som orsaken.

Sedan tror jag som sagt det blir lättare att man hamnar där om man inte haft en särskilt bra uppväxt tex. 

Tack för ditt svar. Det är mest psykiskt för mig också, men några saker som gått över till fysisk också. Jag har varit i tre såna relationer i rad. Min senaste dock är det ju jag som förstört. :( Hade velat han kom tillbaka... :(

Precis. Jag tror du är på rätt väg i vad mönstret skulle kunna vara...
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (-) skrev 2020-05-10 12:53:19 följande:

Sorry för sent svar.

Men jaa, det är verkligen skönt att kunna läsa om någon som är så lik en själv! Det känns skönt att kunna ventilera med någon som man vet förstår vad man snackar om, liksom.

Precis, det blir som ett tvång, att man måste fråga och man vet såklart att han blir arg när man hela tiden upprepar sig. Ändå så fortsätter man, för att man inte kan låta bli. Låter helt sjukt.

Ja, man ångrar vad man utsatte personen för. Jag är dock inte längre ledsen för att det tog slut, men att jag behandlade honom sådär, det ångrar jag grovt.

Han gjorde slut med dig. Vad sa han när han gjorde slut? Har ni haft någon kontakt sedan dess? Hur lång tid har det gått sedan han gjorde slut? Det finns ju alltid en möjlighet att han hör av sig igen, men om det har gått en lång tid och han verkade säker på sitt beslut att göra slut så skulle jag nog inte hoppas på för mycket. Tänker så att du inte ska bli besviken.

Du förlorar nog mer på att gå runt och vänta på honom och hoppas, än att leva ditt liv så bra som möjligt och fokusera på annat, inte på honom. Skulle han då höra av sig igen så får du då ta ställning till hur du vill göra, men om jag var du så skulle jag försöka leva mitt liv och fokusera på annat. Skulle inte våga hoppas för mycket. Kanske du kan börja dejta någon annan, när du känner dig redo!

Man tänker ju såklart att det var dåligt att det blev såhär, men det går inte att ändra på det som har hänt och du får väl tänka att det var nog bäst att det tog slut. Du får jobba på dig själv och se till att aldrig göra om samma sak igen, inte mot någon. Det är det bästa du kan göra i den situation som råder nu. Vet precis hur jobbigt det känns, men det enda man kan göra är att acceptera situationen för vad den är. Om man lever i det förflutna och hela tiden tänker hur det hade kunnat vara så kommer man bara dra ner sig själv i mörkret.

Ja. Du bör nog låta honom vara ifred nu och sedan kanske du på något sätt kan ta kontakt och säga förlåt igen, men jag skulle ändå inte våga hoppas på någon återförening. Det gör dig nog bara mer ont än gott. ):

Det har gått två månader sedan han gjorde slut med mig. Vi var tillsammans i några månader och vi har inte haft någon kontakt sedan det tog slut.

Ja det var roligt att se att någon annan är så lik som en själv. Förstår att du ångrar dig fortfarande, men känns det inte lite bättre nu när du har bett om förlåtelse och så?

Han gjorde slut med mig ja. Han sa att han inte tror på detta. Han tyckte inte det var värt det. Han sa att han tror det är bäst för oss båda. Han tyckte att jag har fått mina chanser och att det nu är lite för sent att jag försöker något. (Jag försökte förhindra uppbrottet...) Han sa om det är så att han ångrar sig får han väl komma tillbaka och be om förlåtelse och säga att han hade fel och hoppas på att jag inte hittat någon annan. Han verkade inte helt säker på sitt beslut men han var trött på svartsjukan och kontrollen (samt en annan sak han inte kunde släppa). Han grät vid hejdå:et :(

Vi har inte haft någon kontakt sedan dess, jag har bara gillat/kommenterat nåt han la upp på instagram men fick inget gensvar och han har inte gillat/kommenterat något som jag lagt upp. Det var i fredags han gjorde slut så det har ju bara gått två dagar...

Ser nu att du skriver att ni inte haft kontakt sedan det tog slut. När var det som du bad om ursäkt då? Innan ni gjorde slut? Jag menar jag sa ju förlåt i hejdå:et men det var mera *tack och förlåt*. Jag vill försöka prata med honom senare och säga ett mera utförligt förlåt...
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (gg) skrev 2020-05-10 12:24:37 följande:

Min psykolog tog upp det där. Jag trodde tidigare att det var något obegripligt mönster som gjorde att jag attraherades av personer som var dåliga för mig.

Om du vill att han ska komma tillbaka och han fortfarande tycker om dig, så är det bästa sättet att du inte hör av dig alls och försöker leva ditt liv ett tag. Troligtvis kommer han då höra av sig efter ett tag, men fundera på om du tror du kan få relationen att fungera, och om det är bra i längden. För mig verkar det inte alls som det bara är du som gjort fel.

Aha. Tack för svar då. Jo jag vet/tror att han tycker om mig, men han är trött på mitt beteende... Jo, jag ska låta honom va en stund, han ska ju få ett uppbrott som han ville ha. Då kan jag inte höra av mig för då har han ju inte fått känna på att förlora mig. Vill du förklara varför du tänker att det inte bara är jag som gjort fel?
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (-) skrev 2020-05-10 17:14:36 följande:

Absolut. Det känns bättre när man har bett om förlåtelse på riktigt. Jag gjorde dåliga saker under förhållandet som jag inte kan ändra på nu, men jag har lärt mig min läxa och står för det jag har gjort. Jag har bett om ursäkt ordentligt och kommer aldrig bete mig likadant igen. Inte mot någon. Är en sådan person som vill ha en kille hela tiden, inte vara ensam. Älskar verkligen att ha förhållande, men nu känner jag verkligen att jag behöver vara ensam och jobba med mig själv ännu mer.

Mitt ex sa typ exakt samma sak som ditt ex gjorde. Om det bara har gått två dagar så är han nog väldigt ledsen fortfarande och tänker fortfarande på dig. Det går inte att släppa en person så snabbt, liksom.

Jag bad om ursäkt och förklarade allt ordentligt innan vi gjorde slut, samt i samband med att vi gjorde slut. Alltså innan vi skiljdes åt. Har inte skrivit något alls sedan dess och det har inte han heller gjort.

Jag tänker som så att du bör låta honom vara ifred ett tag nu, men senare kanske du kan ta kontakt på något sätt och be om förlåt mer utförligt så det blir riktigt ordentligt. Tror absolut att han kommer att uppskatta det. Skulle han någonsin vilja ha dig tillbaka så kommer han att säga det, men just nu så tror jag du mår bäst av att fokusera på dig själv och lära dig av dina misstag. Dock så är det ju såklart alltid bra om du hör av dig en sista gång och ber om ursäkt mer ordentligt, om du känner att du vill det och då får han göra vad han vill med det. :)

Vad sa din kille då? Kunde han förlåta dig? Tack för svar. Känns bara så svårt att lära sig sin läxa och ba lämna... Mjo det måste vi nog båda två, jobba med oss själva...

Jo det har bara gått två dagar men han såg jätteglad och nöjd ut på sin selfie på instagram... Kanske han inte är ledsen nu utan tvärtom tycker det är skönt?

Jo jag ska låta honom vara en stund, men inte för länge tänker jag för jag vill ju inte han ska tro att jag struntar i honom och inte ber om ursäkt heller. Och som du sa, han uppskattar det säkert och då vill jag ju inte vänta med att göra honom glad nån lång tid... Känner att jag vill för min egen del också be om ursäkt så att jag kan förlåta mig själv nån dag. Är det fel? Att vilja be om ursäkt inte bara för att man är ledsen över att ha sårat honom och det man lagt han i, utan också för det egna läkandet?
Svar på tråden Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad