Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad

Uppenbarligen så frodas du i drama med tanke på de män di tidigare valt, och mannen du skrämt iväg vill ha ett sunt förhållande. Vem som dumpat vem är väl helt irrelevant.

Glöm denna man, han är borta. Nu går du tillbaks till din ursprungliga plan att jobba med dig själv ordentligt innan du inleder en ny relation.

• Drottningen1970
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-09 11:21:00 följande:

Rätta mig om jag tar dig fel, men det känns som att du säger att det är mina egna val att välja misshandlande partners?

Svårt att glömma om man vill ha honom...

Ja så är det. Medvetet eller undermedvetet så är det dina egna mekanismer att man hamnar i dessa relationer gång på gång. Om du inte tar reda på vad det handlar om på djupet kommer det fortsätta hända. Även om misshandlande män har 100% ansvar för sina egna handlingar utan ursäkter, så handlar det om dig att du hamnar där. Dessa män kommer att fortsätta finnas, det kan du tyvärr inte ändra på. Att istället kunna välja lugna, trygga relationer utan drama och adrenalin är upp till dig.
  • Drottningen1970
    Anonym (Dumpad) skrev 2020-05-09 11:41:28 följande:

Jo visst, men sällan visas det direkt, det är det jag menar. Misshandlare behåller ju aldrig sitt offer om den slår personen det första den gör. Ofta präglas relationen av misshandel och rosa moln, så att offret hålls kvar och tänker på det goda som relationen ändå ger

Fast det är också en myt att vem som helst kan stanna kvar. Faktum är att nånstans börjar kontrollen, urholkandet av självförtroende etc innan första slaget. De flesta kvinnor drar dock öronen åt sig innan det gått så långt så att man normaliserat svinerier. Man går innan nån normaliseringsprocess fått fäste eftesom man tidigt inser att det inte är ok att mannen kommenterar det jag har på mig, blir sur om jag ska träffa kompisar, möter upp mig utanför jobbet varje dag etc. Man förstår att nåt är knas och tror inte att det är romantisk...
Svar på tråden Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad