Inlägg från: Tildasafira |Visa alla inlägg
  • Tildasafira

Bim maj & juni 2020 ??

Strangeness skrev 2020-05-15 15:15:59 följande:

Ja då kan det vara ett tecken på graviditet :) 

Iallafall när jag försöker få fram info :) 

Åh tack för svar! Det är vad jag kan hitta också, men samtidigt många som har så utan att vara gravida. Men men, det är udda för mig så vem vet :)
  • Tildasafira
    Strangeness skrev 2020-05-15 17:08:37 följande:

Precis, man får utgå från sig själv:)

Jag googlar på massa symtom/tecken på tidig grav och kollar vad man har för älsymtom... bara för att se om jag kanske har ngr tecken. Idag känns det inget nämnvärt jämfört med tidigare i veckan.. Planerade att först testa tidigt på måndag men då är det ¨bara¨ ÄL+6 och de stickor jag har ska man använda ÄL+8 tidigast.. 

Känner mig så otroligt otålig och förväntan är stor. Hade det varit ett spel hade jag tryckt fast forward xD

Hahaha känner igen mig i allt du säger! Man vlir6ju helt knäpp. Funderar på att ta ett testa tidigt test imorgon då jag är p äl +9 och bim-6 meeen veeet inte om jag borde vänta några dagar till hehe
  • Tildasafira
    Strangeness skrev 2020-05-15 18:20:50 följande:

Gud va skönt att du också känner igen dig!

De säger att ju längre man kan vänta desto säkrare blir ju svaret. Men det finns ju testa tidigt av en anledning. När man skriver bim-6 är det 6 dagar innan bim då? :) Har du tidigt test hemma?

Ja, du är verkligen inte ensam!

Mjo jag vet, så sjukt otålig bara, tog ett testa tidigt igår äl+7 och tyckte mig se en svag skugga, men kan inbilla mig.. Ja precis, 6 dagar till bim imorgon! Ja jag har massa test, bunkrade upp ordentligt haha.

Är detta försök till första barn eller har du nåt sen innan?
  • Tildasafira
    Strangeness skrev 2020-05-15 18:38:21 följande:

Haha :)

Trodde aldrig jag skulle vilja ha barn då haft många syskon- och kompisbarn runt mig hela tiden. Även släkten. Har inte känt mig tillräckligt vuxen/mogen. Att tillägga ej i rätt förhållande med vilket kan förklara en del iaf.

Mitt andra försök till första barnet <3 Min sambo har ett barn sedan tidigare.

Hur ser det ut hos dig? Kanske jag redan frågat men lite svårt att hålla koll på alla svar.

Jag fattar, ändå väldigt moget och bra beslut , om det inte är rätt så! Moget tänk har du iallafall ;)

Okej vad mysigt! Jag är på 4e försöket till vårat första barn! Ingen av oss har barn sen tidigare. Har dock varit gravid förut men slutade i missfall i v.12. Men var bara 17 år då, så det var nog inte menat :) 27 idag. Hur gammal är du?
  • Tildasafira

Godmorgon fina ni!

När jag var påväg till jobbet imorse kändes det helt plösligt som om jag kissade på mig, utan att vara kissnödig. Alt. Att mensen kom. De bara forsade till. Ursäkta äcklig info hahahah!! Visade sig bara vara en jääätteflytning(vattnig/mjölkig). Andra gången på några dagar. Vaaad är detta, blir galen, kan inte minnas att jag någonsin haft såhär förut. Pinsammast är att det går igenom träningstightsen :o

Dock heeelt luktfria, och kliar/svider inte.

Hur mår niii?? Var i cykeln är alla nu? :*

• Tildasafira
    Strangeness skrev 2020-05-17 09:45:13 följande:

Godmorgon!

Jag vet faktiskt inte vad det där kan vara.. Inte varit med om så pass mkt flytningar.. 

Jag är på CD 24, ÄL+5 och BIM-8. Känner ingenting just nu. Tog ett gravtest imorse bara för att, visade absolut ingenting.. Har känt av vad jag tror var ägglossningen iaf, den prickade vi in. Kan väl känna lite ömhet i underlivet och att det ilar lite, men vet inte om det är för jag vill känna symtom..

Vart befinner du dig?

Sååå konstig känsla. Har ändå 5 dagar kvar till mens och knappt någon mensvärk, brukar ha kratfig sån dagen inför mens. Nu bara molar det lite.

Spännande att ni prickade den! Bra dagar framför dig, se om ägget fäster nu dag 6-10!

Jag är på äl+10. Ska försöka vänta med att testa igen till onsdag, men får se om jag klarar det!

När brukar du testa?
  • Tildasafira
    nellys skrev 2020-05-17 10:11:20 följande:

Jag fick mens nu... Två dagar tidigt... Men hade haft lite på känn med lite hint av mensvärk igår, så är inte jätteförvånad. Än så länge känns det okej, tänkte att jag kanske skulle bli jätteledsen men tänker iaf just nu mer att "jaha, då kör vi på igen efter mensen då". Var ju ändå första försöket. Hur ligger ni andra till?

Bra tänk fina!

Påt igen :*

Är på äl+10 med konstiga symptom, väntan är olidlig
  • Tildasafira
    Emm94 skrev 2020-05-17 11:54:29 följande:

Nu minns jag inte riktigt var i cykeln du befinner dig, men utifrån det du beskriver så tror jag att det är dessa flytningar som bildas som skall hjälpa spermierna när de simmar upp hehe. Alltså runt ägglossningen :) du fär köra på trosskydd så länge.

Jag mår bra tack. Är på BIM+4 idag :)

Mja det är inte alls som äl-flytningar som är som äggvita, dom här är mjölkiga, och bara rinner ur en. Är dessutom på äl+10 så tror inte det :)

Ja jag får göra det!
  • Tildasafira
    Strangeness skrev 2020-05-17 11:53:05 följande:

Inget är som väntans tider :)

Ja jag hoppas så med!

Jag sa först måndag, sen onsdag,, det blev söndag xD och så kommer jag nog testa de andra dagarna med ;)

Jag brukar testa lite då och då. Har tre olika gravtester hemma, rfsu vanliga gravtester, 2 tidiga och 1 clearblue med antal veckor.

Framförallt på morgonen.. :)

Hahah så svårt att hålla sig från testerna....

Kommer säkert testa imorgon iallafall om jag känner mig själv rätt haha
  • Tildasafira
    Strangeness skrev 2020-05-17 12:58:18 följande:

Ja, det är nästan omöjligt!

Kan du berätta vad svaret blir då? :)

Brukar du typ kolla genom appar eller andra sidor på Om man är gravid, hur det går till i livmodern? Typ vilket stadie, vilken dag händer vad osv?

Jag har appen PregLife och de har såå bra videos och info och man kan följa varje steg. Rätt amazing faktiskt. Och poddar. Började lyssnade förra gången för trodde jag kanske var gravid liksom och ville förbereda mig, sen när mensen kom kändes det liiiite overkill... 

Absolut, vi får hålla varandra uppdaterade! :)

Jaaa, jag har kollat flera gånger, och lyssnat på poddar osv. Sjukt spännande och fan vad häftig kroppen är som kan göra detta! Man har lärt sig såå mycket om sin kropp nu när man försöker bli gravid haha, fanns massor jag inte hade en aning om :)

Haha låter precis som jag för två månader sen, var typ stensäker på att jag var gravid, så himla snopet när tant röd knackade på xD
Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??