• nellys

Bim maj & juni 2020 ??

Strangeness skrev 2020-05-16 16:44:46 följande:

Tack snälla för dessa snälla ord, verkligen tacksam för din kommentar, det värmer <3 Alla runt om mig började typ tio år före så känns ju lite, därav tankarna jag fick. Fast bättre sent än aldrig i mitt fall :)

Förstår det! Det är jobbigt när det känns som att alla andra hinner före... Jag är 29 och många jag gått i skolan med osv har fått ett par barn redan. Även om mina två närmsta vänner inte har barn än känner jag mig lite efter då jag alltid trodde jag skulle få barn tidigt. Vet att jag inte är sent ute direkt kanske, men trodde alltid jag skulle bli en "ung mamma"! Nu är det ju som det är och är glad att jag väntat in min sambo och hunnit pyssla med utbildning och jobb under tiden!
  • nellys

Jag fick mens nu... Två dagar tidigt... Men hade haft lite på känn med lite hint av mensvärk igår, så är inte jätteförvånad. Än så länge känns det okej, tänkte att jag kanske skulle bli jätteledsen men tänker iaf just nu mer att "jaha, då kör vi på igen efter mensen då". Var ju ändå första försöket. Hur ligger ni andra till?

• nellys

Nu början mensen ta slut, kan säga att jag höll mig inte lika chill som när den kom varit upp och ner med humöret (som sig bör vid mens) och det har inte hjälpt att alla runtomkring mig antingen är gravida eller har små barn! Min hjärna är knäpp och jag har fått för mig att jag inte ens kommer bli gravid, känns inte som det ens är möjligt. Bra att man är knäpp redan efter ett försök! Hur ska det gå för mig om detta tar tid, hehe

• nellys

Åh spännande för alla er som testar/snart ska test! Lycka till!! Vi sätter igång med försök nr 2 nu då mensen tagit slut idag! Gröna dagar om ett par dagar enligt min app och ÄL om en vecka (dock tror jag inte appen prickar helt rätt)!

• nellys
    Anonym (bullen) skrev 2020-06-01 22:37:58 följande:

Åååh, blir galen. ÄL + 5 och det molar i magen. Imorse och nu ikväll. Jag får ju alltid såna här pms-symptom varje månad så jag är van, tänkte nu innan vi satte igång att 'nu ska jag inte missta pms-symptom för gravid-symptom'. Nä visst... 

Rebecka 714, jag måste erkänna att jag inte vet hur CB's plus ska se ut... är det dom som har ett faktiskt plus? Är den lilla testruta? 

Åh jag känner likadant! Mensmol vid ägglossning och nu snart en vecka efter... Aldrig haft så förut dock... Har läst att man kan ha ägglossningssmärta men eftersom jag aldrig haft det förut blir man ju fundersam och lite hoppfull nu... Men mensen är inte beräknad förrän nästa fredag, så lång väntetid nu... Så jobbigt att symtom på PMS, mens och graviditet är i princip samma!!
  • nellys
    Anonym (bullen) skrev 2020-06-03 20:39:52 följande:

Åh, jag har nästa torsdag så vi är väldigt nära varandra! Men ja, verkligen. Det är tärande! Jag får molvärk ibland dagarna efter äl. Men inbillar mig ändå att det är annorlunda nu. 

Åh håller tummarna för oss nästa vecka då!!
  • nellys
    Anonym (bullen) skrev 2020-06-03 20:39:52 följande:

Åh, jag har nästa torsdag så vi är väldigt nära varandra! Men ja, verkligen. Det är tärande! Jag får molvärk ibland dagarna efter äl. Men inbillar mig ändå att det är annorlunda nu. 

Åh håller tummarna för oss nästa vecka då!!
  • nellys

Jag tänkte nog faktiskt testa imorgon, är så nyfiken på om det tagit sig... Är då på ÄL +10 , 4 dagar innan BIM. Vet att det kanske är för tidigt, men också läst att en del ändå kan plussa då, och jag orkar inte vänta in mensen om jag inte måste har inga direkta symtom, men har känt lite typ mensmol ända sedan ägglossning...

• nellys
    Anonym (Hello123) skrev 2020-06-09 14:05:05 följande:

Hoppar in lite sent!

Andra försöket denna månad för mig och min sambo, har BIM 16/6 men har en molande känsla i magen och en konstig känsla/värk som jag inte kan förklara. Upplevde en eventuell nidblödning i lördags (rosa flytning) och hade med största sannolikhet ägglossning 31/5 eller 1/6.

Dagarna nu går såååå långsamt och jag blir för ivrig att testa :( har någon upplevt rosa aktig flytning?

Inte haft någon blödning/rosaaktig flytning, men känner igen molande känslan i magen som du beskriver! Vi är också inne på andra försöket!

Jag testade igår och det var helt klart negativt. Har fortfarande lite hopp kvar eftersom det var lite tidigt. Förra månaden hade jag mensvärk strax innan mensen kom också, och det har jag inte fått än. Åh hoppas verkligen jag kan få ett plus inom ett par dagar....!
  • nellys
    Anonym (Hello123) skrev 2020-06-10 06:15:26 följande:

Håller tummarna att du får ett plus denna månad!! <3 När har du BIM?

Tack! På fredag!! Så det är ju snart...
  • nellys
    Anonym (Hello123) skrev 2020-06-10 13:48:57 följande:

Håller tummarna <3 Har beställt hem ett testa tidigt test, kunde inte hålla mig..

Spännande! Jag tänkte faktiskt testa imorgon om inte mensen dykt upp, trots att det är en dag tidigt... får se hur det går
  • nellys
    Anonym (Hello123) skrev 2020-06-11 07:19:43 följande:

Det var negativt :( blir så ledsen och besviken. Åker till landet idag så har bestämt mig för att inte ta med några test och låta det vara som det är. Har mensen inte kommit tills vi är hemma nästa helg så tar jag ett. Annars bara invänta mens :(

Åh vad tråkigt! Låter bra att koppla bort tankarna lite och bara ta det lugnt om ni ska bort jag tog ett test imorse som var negativt, sen kom mensen på förmiddagen..... Jättetråkigt...
Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??