• Jenzia

Bim maj & juni 2020 ??

Anonym (bullen) skrev 2020-05-28 10:28:05 följande:

Hoppar in här! 

Vi har börjat försöka få till vårt första barn, har ÄL idag och BIM 11 juni. Vill verkligen men är också skräckslagen så det blir två långa veckor att vänta (kommer inte testa innan bim om jag inte känner av symptom). 

Är helt inställd på att bli gravid vilket kanske är dumt, vill också vara realistisk, jag är lite äldre och det normala är ju dessutom att det tar ett tag. Men vad vet man. Tycker också jag haft ovanligt lite flytningar för att vara ÄL, så blir nervös att det kanske inte var nån den här gången. 

Hur får man tiden att gå nu då? 

Det är ju bra att ha en positiv inställning Då slappnar du av och känner inte någon stress. Kroppen gillar ju inte stress

Jag är också lite äldre (37 år i höst) och försöker bli gravid med första barnet. BIM lite tidigare än du, den 8/6.

Jag försöker att inte räkna dagarna och hitta på saker som distraherar, men jag är sjukt sugen på att ta ett testa tidigt test redan den 4/6, då är jag på ÄL+11. Borde vara tillräckligt för att ge utslag Tidigare månader har jag tagit gravtest först efter att mensen varit sen ett par dagar, men visat sig att min cykel bara flyttat från 27 dagar till 30 dagar. Typiskt när man vill vänta så få dagar som möjligt!

Hur som helst håller jag tummarna för både dig och mig!
  • Jenzia
    Anonym (bullen) skrev 2020-05-28 12:39:55 följande:

Ja precis! Och så kanske dagarna går liiiite snabbare iaf. 

Vad kul, då får vi komma ihåg att uppdatera här hur det går, du har ju snart bara en vecka kvar till bim! Roligt.  

Vad störigt, jag hade liknande för några mensar sen, den var såååå sen... och jag kände mig så konstig. Men den hade bara hoppat fram. Efter det och många andra inbillade graviditeter (fast vi inte ens börjat då) så litar jag inte en sekund på symptom innan bim, haha. Det har alltid bara varit pms, och galet likt hur andra beskriver tidiga graviditeter. 

Jag håller tummarna också! 

En vecka eller en halv livstid

Nej jag håller med om att man får alla möjliga symptom när man letar, och önskar så klart! Till och med min man har varit skengravid, Hahaha.

Jag tror inte jag kommer ha några symptom alls och inte förstå att jag är gravid förrän mensen uteblir på riktigt.

Ja, vi får uppdatera när det börjar närma sig
  • Jenzia
    Anonym (bullen) skrev 2020-06-01 10:04:30 följande:

Nu är vi iaf i rätt månad! Hur går det för dig, känt av nåt? Jag känner mig konstig men det gör jag ju jämt tiden mellan ägglossning och mens haha.

Och jag är en sådan som aldrig känner nåt! Haha, så nej inga symptom alls!

Tänkte göra ett testa tidigt på torsdag, så håll tummarna!
  • Jenzia
    Rebecka 714 skrev 2020-06-01 22:02:01 följande:

Bim +1

Tog ett test idag då jag haft mensvärk en vecka men ingen mens

Hade kissat en timme innan plus druckit kaffe

Ser ni nått?

Tycker mig se nått streck men typ grå?

Hur gick det? Har du testat igen?
  • Jenzia

Tog ett CB Early precis, som var helt negativt, på ÄL+12. Oh well! Får invänta mens och sen på att igen

• Jenzia
    Anonym (bullen) skrev 2020-06-04 09:12:51 följande:

Tråkigt! Men ja, nya tag. (:

Ja Håller tummarna för att du får plus!
Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??