Bim maj & juni 2020 ??
Hoppar in här!
Vi har börjat försöka få till vårt första barn, har ÄL idag och BIM 11 juni. Vill verkligen men är också skräckslagen så det blir två långa veckor att vänta (kommer inte testa innan bim om jag inte känner av symptom).
Är helt inställd på att bli gravid vilket kanske är dumt, vill också vara realistisk, jag är lite äldre och det normala är ju dessutom att det tar ett tag. Men vad vet man. Tycker också jag haft ovanligt lite flytningar för att vara ÄL, så blir nervös att det kanske inte var nån den här gången.
Hur får man tiden att gå nu då?
Jag är också lite äldre (37 år i höst) och försöker bli gravid med första barnet. BIM lite tidigare än du, den 8/6.
Jag försöker att inte räkna dagarna och hitta på saker som distraherar, men jag är sjukt sugen på att ta ett testa tidigt test redan den 4/6, då är jag på ÄL+11. Borde vara tillräckligt för att ge utslag Tidigare månader har jag tagit gravtest först efter att mensen varit sen ett par dagar, men visat sig att min cykel bara flyttat från 27 dagar till 30 dagar. Typiskt när man vill vänta så få dagar som möjligt!
Hur som helst håller jag tummarna för både dig och mig!