• Lizzie09

Bim maj & juni 2020 ??

Hej!

Hoppar gärna in här :) Det är dags för första försöket för barn nr 2! Spiralen rök för en vecka sedan och ÄL borde ske imorgon om min cykel fortfarande är i fas efter uttaget. Första barnet tog nästan två år och två inseminationer innan det lyckades, så vi hoppas på att det går lite snabbare denna gång :) bim borde bli runt 27e maj

• Lizzie09

Spiralen rök för en vecka sedan och igår/idag kom första ägglossningen så nu är försökt nr 1 för barn nr två igång! Har känt av ägglossningen riktigt ordentligt denna gång. Så spännande! Bim borde bli 27-28 maj

• Lizzie09

Typiskt! Kände mig rätt säker på att jag hade ägglossning i onsdags/torsdags. Men igår fick jag molvärk som idag har eskalerat och nu har jag Ordentlig molvärk både fram, i ljumskar och bak i ländryggen.. Aldrig varit med om sådan äl-smärta innan?! Samt att jag nu har fått äggviteflytningar igen, så antar att ägget kanske inte släppt förrän idag? Segt, då är det ännu längre kvar tills man kan börja testa.. ;)

• Lizzie09
    Strangeness skrev 2020-05-17 18:35:21 följande:

Kan du ÄL-testa dig? :)

Låter som.ägglossning på g

Har inga äl-tester hemma tyvärr.. Är första försöket för barn nr 2 och vi försöker ta det lugnt och med ro så länge vi kan :) Tog oss nära två år att lyckas med dottern och det stressade mig tillslut så mycket med alla tester, räknande av dagar, kosttillskott m.m.. Så vi väntar lite med det :) Vi ligger på och blir det så blir det, dock är jag ju redan nu otålig med att börja gravtesta, haha!
  • Lizzie09
    Strangeness skrev 2020-05-18 08:01:38 följande:

Låter klokt :)

Ja gravtesta kan man ju göra :) Jag tog ett tidigt test imorse (iofs 2 dar för tidigt) som såklart var neg. Men var tvungen IFALL det skulle visa något :p

Ja jag tänkte testa allra tidigast på fredag, även fast jag vet att det kommer vara negativt, haha. Jobbar på mödrahälsovården så det är svårt att stå emot att testa när man är totalt omgiven av graviditetstester, haha. Förstår dig precis! Hur många dagar efter äl är du? :)
  • Lizzie09
    Strangeness skrev 2020-05-18 14:49:51 följande:

Gud, då hade jag testat varje dag flera ggr om *skäms*

Idag är jag 6 dagar efter ÄL så väldigt tidigt :) Vart är du?

Ja det kommer bli svårt att stå emot, speciellt nästa vecka när man kommit lite längre i cykeln!

Spännande! Jag är lite osäker på när äl egentligen skedde, antingen var det i onsdags och då är jag ju på äl+5 eller så var det igår :)
  • Lizzie09
    Strangeness skrev 2020-05-18 16:42:35 följande:

Ja :) Om det kan hjälpa kan man tänka att svaret blir mer tydligt om man väntar liiite till ^^

Vet du vart i cykeln du är? När hade du mens senast?

Ska försöka tänka så :D

Senaste mens var 29 april, men spiraluttaget den 6 maj försenade ägglossningen lite grann. Hade jag haft en normal cykel så skulle äl varit förra måndagen, men nu hade jag äl-flytningar och molvärk både i onsdags och i söndags.. Jag hoppas att den var i onsdags, då är det inte är lika långt kvar till ett eventuellt plus, haha! ;D
  • Lizzie09
    Strangeness skrev 2020-05-18 17:58:31 följande:

Fick du en megalång mens vid uttaget?

Hehe, ja hoppas så <3

Nej mensen slutade dagen innan uttaget :) Men äl några dagar senare än vanligt
  • Lizzie09
    Rebecka 714 skrev 2020-06-05 06:51:48 följande:

Vad är detta!?

Mensen är sen 5 dagar. Bara tagit negativa test innan. Gick upp på morgonen och tog detta.

Två ljusrosa streck dök upp inom 20 sekunder på stickan. Digitalt visar negativt ???????????????? vad sker....

Grattis! :) Kan tänka mig att det bara var lite för tidigt för det digitala, prova i övermorgon igen :D
Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??