Reklamation
Om man köpt en telefon för ca 10 dagar sedan och den strular i mjukvaran har man möjlighet att reklamera då? Jag vill verkligen inte behöva lämna in en så ny telefon på lagning
Om man köpt en telefon för ca 10 dagar sedan och den strular i mjukvaran har man möjlighet att reklamera då? Jag vill verkligen inte behöva lämna in en så ny telefon på lagning
Ja det har du. Du måste kunna visa upp kvitto.
Tack. För folk hör mig inte när dom ringer, när man ska skjuta upp skärmen för att kunna trycka Pinkod så får man ibland hålla på 10-15 drag innan den åker bort. Den låser sig ibland när man gör vissa saker. Så jag hoppas att man får reklamera den då.
Tack för ditt svar
Vem köpte du av, affär eller privatperson. Köpte du på distans eller i affär? Vad står i köpeavtalet om returrätt?
Generellt har man inte rätt att få en ny vara om den du köpt krånglar. Säljaren kan åta sig att laga i första steget.
Säljaren har rätt att försöka laga felet. Det är ren goodwill från företaget om de tar tillbaka varan som reklamation.
Om det inte ingår bytesrätt i avtal har du ingen rätt att bara byta eller få pengarna tillbaka.
Enligt Köplagen har du rätt att få felet åtgärdat. Säljaren kan välja att försöka laga eller ge dig en ny.
Men du måste reklamera skyndsamt.
Du har rätt, jag var snabb och slarvig.
Så även om det varit fel sedan första dagen och bara haft den 10 dagar så ska dom laga något som inte fungerade felfritt ifrån början
Så även om det varit fel sedan första dagen och bara haft den 10 dagar så ska dom laga något som inte fungerade felfritt ifrån början
De ska åtgärda felet, t ex genom att laga. Du bör reklamera nu direkt, inte vänta 10 dagar.
Kontakta butiken nu