Inlägg från: Eps1106 |Visa alla inlägg
  • Eps1106

Större foster än förväntat?

Hej! Jag är gravid efter IVF med FET och enligt den dateringen i vecka 11 (10+3). Idag gjorde jag ett tidigt UL som visade ett foster med hjärtslag som rörde sig ordentligt vilket var otroligt skönt! Dock mätte barnmorskan den till 10+5 dvs 2 dagar ?för stor?. Pga av IVF vet man ju exakt när det blev befruktat därför blev jag lite förvånad/orolig över att det inte stämde överens. Kan det bero på något fel? Har Försökt i tre år och nu senast haft två MF/MA så är extremt nojig över allt som avviker. Någon som vet?

• Svar på tråden Större foster än förväntat?
  • Eps1106
    Sjuttiosjuan skrev 2020-05-06 20:57:36 följande:

Och om du gjorde UL och inte VUL så blir det ännu svårare. Försök att inte oroa dig<3

Det var UL! Tack för svar, försöker verkligen att inte oroa mig men det är svårt...
  • Eps1106
    Lee*** skrev 2020-05-06 20:56:37 följande:

Hej, är rätt vanligt att det kan skilja någon dag/dagar hitt och ditt. Nästa gång kanske du mäter exakt på dagen. När har du nästa ul.

Men jag förstår att man kan bli orolig speciellt när du har genomgått ivf. Det har jag med, så jag kan förstå hur jobbigt det är

Tack för svar! Försökte googla men hittade bara om när det var för litet. Hoppas det är rätt på KUB som jag har om 13 dagar.
  • Eps1106
    Sjuttiosjuan skrev 2020-05-06 21:26:12 följande:

Också gjort Ivf och kollade i v 10 på ul också och då var fostret 1 dag för stort. Och det har gått toppen, 6 v kvar och ligger bara några procent minus på kurvan. Lycka till det kommer gå jättebra!

Åh vad skönt att höra, och grattis vad spännande att det är så nära!
  • Eps1106
    Jag är bara jag skrev 2020-05-07 22:09:46 följande:

2 dagars skillnad är ingenting. Mitt första barn låg ett UL på +34%!. Blev flera TUL sen och han föddes på +18%. Också ett FET-barn.

Åh vad skönt att höra, är som sagt orolig över allt in absurdum pga tidigare erfarenheter. Grattis till bebisen, 18% extra att älska ;)
  • Eps1106
    askyfullofstars skrev 2020-05-07 22:12:54 följande:

Oroa dig inte! Mycket beror på instrument och resultatet kan skilja sig om 3 olika barnmorskor mäter samma foster. Sådant diffar och nu rör det sig endast om två dagar, hade varit annat om det var en vecka eller så. Grattis till graviditeten! <3

Tack! <3 Nu ska jag försöka släppa detta och pusta ut inför KUB haha.
  • Eps1106
    Limarie skrev 2020-05-08 18:37:50 följande:

Också gjort FET. Bebisen är alltid 2-4 dagar större än vad han borde vara. Nu v 17. Om 3 v RUL och vi får se om han fortsätter växa lite snabbare.

Skönt att höra, åh vad härligt med RUL, snart halvvägs ju!
Svar på tråden Större foster än förväntat?