Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Hur umgås ni nu?

Träffar ingen.
    Inte för att jag inte vill, men det luriga med den här sjukdomen är att man inte på förhand kan veta vem som är sjuk. Glöm inte att asymptomatiska också kan smitta. Sen vet man aldrig vem som har oturen att bli allvarligt sjuk, och det är verkligen många fler än bara 70+.

Jag vet inte hur många gånger jag läst om förtvivlade anhöriga som inte förstod varför någon som var så frisk gick bort. Ett vanligt misstag folk gör är att utgå från majoriteten, och helt bortse från de övriga fallen.

Frågan är bara...hur länge det ska fortsätta vara så här.

• Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-06 10:31:48 följande:
    Smittan kommer nog finnas kvar under många år. Vill man absolut  inte bli smittad är det bara att fortsätta hålla sig isolerad och vänta på vaccin, som ingen vet när det kommer.
    Eller hoppas på att smittan blir mildare. Vilket den oftast blir med åren.
  • Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-06 10:31:48 följande:
    Smittan kommer nog finnas kvar under många år. Vill man absolut  inte bli smittad är det bara att fortsätta hålla sig isolerad och vänta på vaccin, som ingen vet när det kommer.
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-06 17:05:17 följande:
    Eller hoppas på att smittan blir mildare. Vilket den oftast blir med åren.

Stryk med åren. 
    Jag menar egentligen över tid. Orkar inte vänta år. Hoppas det blir mildare snabbt annars får jag passa på mellan vågorna om det blir nån paus.
  • Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-06 17:23:41 följande:
    Vad är det som kommer göra att du går ut och träffar folk om några månader men inte nu?
    Att jag inte vågar riskera att smitta andra.  När jag säger träffa andra menar jag att umgås med andra, inte att passera folk på stan. Jag vågar inte träffa min syskon, släkt, vänner o definitivt inte mina föräldrar.

Om nåra månader under förutsättning att det lugnat sig. Annars får det la bli år.
  • Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-07 09:12:28 följande:
    Smittan och risken kommer finnas kvar om några månader.
    Jag tänker att viruset borde ha en period mellan vågorna. Annars är det la inga vågor?

Till exempel som influensorna som dyker upp på våren och försvinner till sommarn o sen kommer tillbaka på hösten. Varför skulle inte Corona funka liknande o. varför kallas det annars för vågor, om det inte är lugna perioder mellan?

Det kan väl inte hålla i ständigt flera år i rad? Vi har la aldrig haft ett sånt virus förut?
  • Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-07 10:34:06 följande:
    Du får väl avvakta och se om det dyker upp en dipp. Annars får du fortsätta att isolera dig
    Ja det är la det enda rätta att göra. Vänta o se.
Svar på tråden Hur umgås ni nu?