Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O)

Åtta månaders bebis - Otrogen fru

Om ni hade paus har hon ju inte varit otrogen.

• Anonym (O)
    Anonym (FYI) skrev 2020-05-07 15:56:22 följande:

Är paus lika med slut för dig?

Om man under tiden får ligga med andra för man väl komma överens om det gemensamt. Inte bara ligga runt och säga "Men vi hade ju paus"

För mig är paus att göra slut för att tänka efter lite, ja. Vad betyder det annars? Att man inte äter middag ihop i några veckor?
  • Anonym (O)
    Gravid99 skrev 2020-05-07 16:18:13 följande:

Hon hade ändå en kille som sitter och tar hand om deras gemensamma barn i deras gemensamma hem. Inte ok! Hon kunde väntat med att sära på benen tills det är bestämt vad dem ska göra.

Nej. Därhemma satt en pappa och tog hand om sitt eget barn. Inga konstigheter alls.

Jag tolkar "paus" som att det är slut, vad är det annars?
  • Anonym (O)
    Anonym (FYI) skrev 2020-05-07 18:37:42 följande:

Dom flesta (förutom du då) ser det som en chans att komma ifrån varandra under en förutbestämd tid för att tänka igenom hur man skall göra, utan påverkan från den andre. Tänker man ligga med andra kommer man överens om det.

För min del hade jag nog känt det som att den andre redan hade något på gång, och därför vill ha en paus för att utforska det, och sedan säga som du...

"Men vi hade ju paus"

Frågade min sambo som tänkte som jag, känner andra som haft pauser några månader för att se om gräset var grönare eller om de skulle sakna varandra, sen bestämt att försöka igen. Hade ingen aning faktiskt att man fortfarande var ihop. Vad är grejen då, i TS fall? De bodde ju fortfarande ihop. Vad är skillnaden mellan att vara ihop och ha paus i deras fall?
  • Anonym (O)
    Anonym (FYI) skrev 2020-05-07 19:00:07 följande:

Bara det att man skall kalla saker och ting vid dess rätta namn.

Om man skall testa om gräset är grönare, så gör man slut.

Annars finns det ett namn för det också....Öppet förhållande...Men även det skall man vara överens om.

Kommer man sen ihop igen eller inte, det är det en annan sak...

Så vad är skillnaden i TS fall? Vad är poängen med paus?
Svar på tråden Åtta månaders bebis - Otrogen fru