Johnekblad132 skrev 2020-05-07 08:48:10 följande:
Tack för alla svar, har varit en väldigt kaotisk vecka så har inte riktigt fått chansen att svara. Vill poängtera att det dessvärre inte är ett "troll-inlägg" men det var ju intressant att mitt skrivsätt liknar google translates..?
Sen så kanske man ska undvika att kalla henne för hora osv, jag skrev trots att att vi hade gjort slut sedan länge på grund av min ilska/depression så trots att det inte känns kul eller okej så var hela situation för mig inte allt för oväntat. Jag känner att jag är på god väg att hantera mina problem med social kontakt/psykolog/träning iallafall så det går framåt inom den aspekten iallafall.
Det jag egentligen undrade var ju dock inte om jag ska "kasta min fru", jag undrar om det är okej för en 8 månaders bebis att föräldrarna separerar och att bebisen behöver bo på två adresser från så tidig ålder.
Mvh
Det kommer inte bli varannanvecka-boende så tidigt.
Nu generelliserar jag bara, men oftast får mamma boendet och pappan kan komma några timmar och vara med barnet, hur ofta är beroende på hur mycket mamman orkar med kontakt med pappan. En del klarar inte alls umgås och då får pappan några timmar ute på stan/lekplatser osv, och en del kan umgås såpass bra att pappan kan vara med hemma hos mamman och natta barnet osv. Det är helt upp till föräldrarna, eller familjerätten om de behöver hjälp.
När barnet blir äldre kan den börja med sova en natt hos pappan osv, men det kommer dröja länge innan det blir varannan vecka.