Inlägg från: LifeOfBullshit |Visa alla inlägg
  • LifeOfBullshit

Får dåligt samvete när jag äter.

Hej.

Jag skulle vilja höra om fler får extremt dåligt samvete av att äta? Började med 5:2 dieten och gick ner massor i vikt. Men till slut så började viktnedgången avstanna och jag hade inte nått min målvikt. Så jag har börjat äta mycket mindre de dagar jag inte fastar och äter inget alls på fastedagar. Jag gick ner 2kg den senaste veckan och känslan är helt sjuk, känner mig nära på euforisk. Baksidan av det hela är att jag får galet dåligt samvete när jag väl äter. Igår försökte jag att äta lite mer på kvällen då min man tjatade på mig. Jag tyckte att det lät vettigt då jag ramlade ihop på en promenad tidigare samma dag. Men hela kvällen var bara fylld av ångest. Vill verkligen inte gå upp i vikt igen. Vet inte vad jag vill få ut av detta. Mest vill jag nog höra att jag inte är ensam och totalt dum i huvudet...

• Svar på tråden Får dåligt samvete när jag äter.
  • LifeOfBullshit
    Långbenopluto skrev 2020-05-01 17:17:47 följande:

Du har utvecklat en ätstörning och du bör söka hjälp omgående.

Neej, det tror jag inte. Jag är fortfarande överviktig ^^
  • LifeOfBullshit
    TwoThousands skrev 2020-05-01 17:21:30 följande:

Träna fysiskt mycket mer istället för svälta kroppen.

Jag håller på med yoga och cyklar en hel del :) Har lite svårt att ta mig ut då jag har social fobi och är extremt utmattad, redan innan jag lade om min kost, annars hade jag lätt dragit ut och sprungit och/eller gymmat också!
Svar på tråden Får dåligt samvete när jag äter.