Gränslösa ex o styvbarn!
Wow vilka idioter.. Hade blivit skogstokig. Man kan ju undra hur mycket kärringen snokat och pillat på. Hur reagerade hon när du tog nyckeln?
Wow vilka idioter.. Hade blivit skogstokig. Man kan ju undra hur mycket kärringen snokat och pillat på. Hur reagerade hon när du tog nyckeln?
Helt ofattbart! Skönt att nu nu har det ur världen. Det är ju bra att dottern är skriven hos sin mamma då slipper ni den biten.
Hur gammal var sonen när han tyckte det och hur gammal är hon nu?
Allt det här handlar ju om grader. När min tonåring flyttar hemifrån kommer han alltid vara välkommen hem och ha egen nyckel. Samtidigt har jag uppfostrat honom att visa hänsyn för och respektera andras privatliv, precis som jag respekterar hans.
Är det verklig kris kan han dyka upp när han vill om det så är mitt i natten men om han såg att jag har en mysig hemmakväll med sambon i sociala medier skulle han inte vilja dyka upp här för han inser att det vore gränslöst. Det är som om jag skulle hoppa ner i soffan när han sitter där med sin tjej och tittar på film.
Föräldrar ska lära sina barn att fungera socialt och inte ge dem intrycket av att alla andra måste anpassa sig efter dem för det finns inte en partner, vän eller arbetsgivare som kommer att acceptera det i framtiden. Man gör sina barn en stor otjänst om man aldrig sätter gränser.
Att exet dyker upp i ert hem är så sjukt att jag saknar ord. Det är din sambos ansvar att styra upp den här situationen för mamman verkar helt skruvad.
Det är klart att man alltid är barn till sina föräldrar, men att ha vv-boende när man är 20+ låter inte sunt.
Har du aldrig ifrågasatt hans uppfostran tidigare?
haha förlåt men det låter helt sjukt. Är dottern förståndshandikappad eller?
Jag utgår ifrån att mamman bara har dottern och inga andra barn för hon verkar ju inte vilja släppa taget.
Är hon singel också så att hon måste göra allt för att dottern inte flyttar?
Ärligt talat blir man förbannad hur mamman håller på, hon förstör ju dottern helt som hon håller på. Jag uppfattade inte hur gammal dottern var men har nu läst att hon är över 20 år. Det är inte normalt och sunt att hålla på som hon gör.
Visst jag kan tycka att man kan hjälpa sin barn och att barnen alltid ska känna sig välkomna hem på besök eller bo ett tag hemma om det krisar men är man över 20 år brukar man så gott man kan vilja klara sig själv och även om man bor hemma vill man inte hela tiden hänga med föräldrarna även om man kan umgås.
Dottern verkar osäker och ensam inte konstigt som mamman håller på.
Det här var nog bland det värsta jag hört.
Mamman är gränslös och jag tycker nästan synd om dottern som verkar styras av sin mamma som inte vill att dottern växer upp.
Hoppas att din man nu skippar all kontakt med mamman varför ska han ens ha kontakt med henne då dottern är vuxen och hon håller på som hon gör?
Dottern får han ha ett snack med och säga att hon är välkommen men att hon får uppföra sig som en vuxen.
Man har inte pappavecka, umgänge och gemensam sommarplanering fr.o.m. 18 år.
Men alltså, vad lever dottern för liv egentligen? Du skriver att hon är över 20 år. Men varken jobbar eller pluggar? Har hon kompisar? Hon låter ju helt förstörd. Det där gränslösa beteendet hade inte varit ok om hon hade varit 18-19 år heller. Däremot lite mer förståeligt att inte stå på egna ben än. Men nu... Ska hon leva på mamma och pappa hela livet? Aldrig flytta hemifrån?