• Anonym (Arg)

Gränslösa ex o styvbarn!

Anonym (Annika) skrev 2020-05-01 12:07:30 följande:

Jag blir nästan förbannad bara av att läsa detta!

Det är en helt bisarr situation du har hamnat i. Boende var dessutom ditt från början om jag förstått det rätt. Lika med att hon inte kan lipa över att inte ha tillgång till sitt barndomshem.

Jag är 50+ och skulle aldrig i livet ens komma på tanken att klampa in hos min mamma som är 80+ utan att först höra av mig. De enda två gånger jag har gjort det var när hon inte svarade i telefonen på över en halvtimme, då hon aldrig lämnar hemmet blev jag väldigt rädd att något hänt.

Inte en endaste gång annars har jag gjort så, någonsin i hela livet sedan jag flyttade hemifrån.

Det tillhör allmänt hyfs. Fattar man inte det så är det något som spökar på loftet, milt uttryckt.

Hur länge har du och din man varit ett par? Var han singel när ni träffades? (Tänker mest på om dottern ser dig som "skyldig" till att hennes föräldrar inte lever ihop.)

Din man får sätta ner foten rejält. Får ni inte tillbaka nyckeln så sätter du dit ett extra lås, eller byter det ni har. Och sen lämnas ingen nyckel till dottern, hon har ju bevisat att hon inte klarar att ha en nyckel.

Det är mitt föräldrahem som vi tillsammans har totalrenoverat. Fatta den att din mans ex har lagt sig i din säng o snokat bland dina saker i det hem där du har växt upp? Psycho!

Vi träffades när våra barn var stora barn o i yngre tonåren. Han separerad i mer än fem år o jag i fyra när vi blev ett par så inga otrohetsaffärer här.

Vi behåller nyckeln o min man är överens om det också! Hon måste växa upp säger han o vill hon fortsätta bli behandlad som en bäääääbis så får hon bli det hos sin mamma sa han nyss! Så har det inte alltid varit kan jag tala om, det är nu sista året som han insett att hans barn inte är riktigt som en vuxen bör vara i den åldern.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Inte en till tråd) skrev 2020-05-01 12:29:50 följande:

Förälder är man för livet och jag tycker synd om alla vars pappor skaffar flickvänner som dig.

Du tog antagligen åt dig! Smyger du runt i ditt ex o hans partners hem när inte de är hemma så får jag be dig att genast sluta upp med dessa olagliga gärningar. Du är helt gränslös!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Linn) skrev 2020-05-01 12:14:01 följande:

Skrika hela dagarna? Var läser du att TS gör det? Kan du peka ut det stycket?

Jag kan säga att jag nog också kunnat tappa fattningen och börja gapa på exet efter allt hon gjort. Att bara låsa upp någon annans dörr och klampa in. Att ta bilder hemma hos någon annan när de är bortresta, och sedan lägga upp dessa bilder på sociala medier. Att skjutsa sin vuxna dotter för att sabba pappans myskväll med frun....

Att TS skrek på exet vid ett tillfälle är det minsta problemet här.

Tack för att du förstår!

Jag blev ju livrädd när det knäppte till i dörren och den där människan smög in 7.45 imorse. Det är traumatiskt i några få nanosekunder så att i det läget bli skräckslagen för sen förbannad efter allt som hänt är mänskligt!

Har tåligt alldeles för mycket saker genom åren men nån gång tar det liksom stopp.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Annika) skrev 2020-05-01 12:38:03 följande:

Och nu gråter hon och kastar möbler... vuxna kvinnan? För att hon får en konsekvens?

Du får förlåta men det står nog inte riktigt rätt till på det kontoret.

Jag hoppas att du skrivit äktenskapsförord ifall något skulle hända, annars kommer du få ett smärre helvete om din man går bort före dig.

Det är äckligt att morsan har legar i er säng, men det förklarar varifrån dotterns gränslösa beteende kommer från.

Bra att ni tagit nyckeln. Njut när hon åker till mamsen igen och hoppas hon stannar där länge.

Vilka vidriga människor det finns.

Alla hästar står inte i spiltan kan man väl lugnt säga o äpplet faller inte långt från trädet där!

Har skrivit äktenskapsförord o det var vi båda överens om. Det här boendet rör hon inte men förutom det så är det en viss tragedi också att hon helt fastnat i utvecklingen. Hur många vuxna skulle inte ta emot om ens pappa kan köpa en egen lägenhet åt en? Att hon har nekat det o sagt att hon vill spendera all tid ihop med honom o mamma är sorgligt!

Nog om det, nu får det vara bra!

Nu har förhoppningsvis alla lämnat boet. Alla är välkomna att hälsa på men nu är tramset över!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (L) skrev 2020-05-01 12:49:06 följande:

Bra!

Ibland behöver man faktiskt sparka ut ungarna ur boet! Är inte så att din bonusdotter inte har någon stans att ta vägen och hon är säkert välkommen hem till er på villkor att hon beter sig respektfullt och vuxet, eller? Tyvärr så måste hon få den gränssättning som hon borde fått när hon var lite yngre. Men vad bra att droppen rann över så det kan ske en förändring. Hoppas ni kan få lite frid och fröjd. Nu gäller det att ni står på er och inte låter bonusdotter och hennes mamma fortsätta att bete sig så oförskämt mot er. Det blir nog en tuff tid för dottern att behöva växa upp och det är verkligen på tiden.

Hon är välkommen hit på samma premisser som mina egna vuxna ungar. Hälsa på o bo givetvis här i perioder om ni vill det men hon ska inte ha det här som ett permanent varannan veckas boende! Nu får det vara bra!

Berättade det här för min äldsta son o han sa ?äntligen morsan?. Din man hade ju så himla mycket starka åsikter om att dina barn nu var vuxna o skulle klara sig själva så tur att det äntligen gäller henne också sa han.
  • Anonym (Arg)
    viseversa skrev 2020-05-01 12:55:47 följande:

Låter ju helt jävla sjukt. Hon är ju inte frisk. Nej plocka alla nycklar som är ute på vift. Alt byt lås på huset utifall dottern kopierat nyckeln. Att smygbo hos er när ni ärt borta utan ert godkännande är riktigt sjukt. 

Jag vill byta lås o jag vill installera larm och övervakningskameror.

Nu Kanske många skrattar åt min paranoia men det här har gjort mig så fruktansvärt illa! Har känt mig lite besudlad eller hur man ska säga o det har skapat så mycket sjuka tankar hos mig sen det här uppdagades.

Har tänkt på de gånger som det har känts som att nån varit i ens saker men man slår bort tanken, har tänkt på de gånger då vi stått o pekat åt varann om vem som har tagit vissa viner ur vinkällaren. Har skyllts från hans håll på mina ungar för hans dotter är nykterist o skulle aaaaaaldriiiig ta nåt sånt men nu kommer ju sjuka tankar om att hans ex har varit där också?

Svårt att förklara! Det här har tagit mig väldigt hårt o nu ska vi försöka reparera skadan o fösa bort alla dåliga energier som har varit här hemma!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (L) skrev 2020-05-01 13:22:27 följande:

Kul att höra! Ja, jag förstår att han också känner sig lättad, han ser väl att det inte varit så lätt för dig heller. Det blir säkert lite lättare i relation till dina barn också när det inte finns en jobbig barnrumpa springande där hemma hos er. Kanske blir att dina barn hälsar på mer även om ni verkar ha en bra relation ändå som det ser ut idag.

Vi älskar varann väldigt mycket men hade kärleken inte varit så stark så hade vi lämnat varann för längesen.

Vi grälade mycket de första åren, eller kanske inte så mycket gräl utan mer maktkamp!

Han har alltid varit väldigt kritisk till mina barn när de var yngre för de var som många vilda ungdomar är. Fick spika för fönstret på sonens rum för han gillade att smita iväg på nätterna med äldre polare för att festa när han inte fick o min dotter som är jämngammal med hans dotter var fruktansvärt störig o kaxig. Det var mycket tjafs om mina barn o han pekade alltid på sin lilla flicka som en ordningsam prinsessa som aldrig skulle hitta på sattyg.

Det där har han dåligt samvete för idag o han har väl insett att han inte alltid gjorde o hade svaret på alla frågor när det kommer till föräldraskap. Mina ungar har det som sagt gått väldigt bra för medans de står o stampar på samma plats som för 10 år sen.

Det här har han nog förstått idag så nu samarbetar vi.

Tror absolut att mina barn kommer att vilja vara här mycket mer nu när inte hon tar allt utrymme o all luft! Det har hon gjort alldeles för länge nu så det får vara slut med det nu.
  • Anonym (Arg)
    viseversa skrev 2020-05-01 13:34:11 följande:

Exet har säkert varit där och plockat. Hon har säkert sovit i eran säng plockat era viner äötit av er mat mm mm mm. Hon är ju inte frisk i huvudet. Verkar som hon ser ert hem som sitt. Hur bor hon själv? Eftersom hon verkar tro att ditt hur är hennes egendom också.

Får rysningar när jag tänker på det! Det har hon säkert och får klåda bara över att tänka på det.

Hon bor tillräckligt stort iallafall. Kedje eller radhus!

Hon är helt galen o det tyckte jag förr också men nu har hon gått över alla rimliga gränser.

Folk i vår närhet som jag berättar det här för chockas först för att sen säga att det här är nåt som hon är tillräckligt gränslös för att hitta på.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2020-05-01 13:35:32 följande:

Mannen skulle ha kört tillbaka dottern till exet. Exet gör sådär för att hon är svartsjuk på er.

Ja det har hon alltid varit men att det skulle gå så här långt trodde jag liksom aldrig!
  • Anonym (Arg)
    Panduro skrev 2020-05-01 13:37:19 följande:

Nej, du är 50 år och har aldrig klampat in hos dina föräldrar. Inte sedan du flyttade hemifrån i iallafall. Men hur gjorde du när du åkte hem när du bodde hemma? Tjejen bor i huset och då ska hon naturligtvis få komma hem. Det spelar ingen roll om det är hennes barndomshem eller inte, det är fortfarande hennes hem.

Det är inte hennes hem! Hon är skriven hos mamman, hon är vuxen sen några år tillbaka o min man har erbjudit att betala för en kontantinsats till henne som hon nekat. Det finns inga ursäkter för att det här skulle vara ett boende för henne att bo i efter allt som hänt!
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!