Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Gränslösa ex o styvbarn!

Vad säger din man om det hela?

• Anonym (Maja)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-01 18:29:55 följande:
    Han hade tagit studenten o hon är en braaaasa bit över 20. Nu körde inte min man bort mina barn utan de stack självmant av naturliga skäl som studier, jobb o resor men hon har inte ens haft ett sommarjobb. Inte konstigt att hans argument är som bortblåsta!

Jag får bilden av en oerhört osjälvständig ung kvinna. Pluggar hon? Har hon vänner? Skulle hon, rent praktiskt, kunna klara sig själv ifall föräldrarna plötsligt inte fanns där längre?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-02 08:27:10 följande:
    Hon skulle klara sig ekonomiskt så här ska man inte sitta o tycka synd om henne!

Att hon har pengar har jag förstått, och jag argumenterar absolut inte för att hon ska få flytta in hos er igen. Men jag undrar om hon vet hon hur man gör när man lever ett vuxenliv? Det kanske inte är en egen lägenhet hon ska ha utan ett stödboende?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-03 13:04:37 följande:
    Jag håller med dig i mycket men jag tror att det borde ha tagits itu med för längesen när hon var tonåring. Vet inte om det redan har gjorts nån mindre utredning men nu vet jag inte om det är nåt jag vill föreslå ens. Jag låter ego men jag är också väldigt trött över allt som varit kring henne o engagera mig i det där skulle mest stressa mig för är då rädd att hon ska flytta in igen o vi ska börja om igen. Hoppas du förstår hur jag menar? Har efter flera år ihop lärt mig att ibland är det bättre att vara tyst än dela med sig exakt vad man tänker o tycker till sin partner när det kommer till ens barn.

Klart att föräldrarna borde tagit tag i det tidigare, men bättre sent än aldrig! Det vore oerhört tragiskt om hon en dag står där som föräldralös femtioåring utan koll på hur livet fungerar. Hon är fortfarande ung. Om någon kan ta tag i problemen nu vore mycket vunnet.
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!