• Anonym (E)

Gränslösa ex o styvbarn!

Allt det här handlar ju om grader. När min tonåring flyttar hemifrån kommer han alltid vara välkommen hem och ha egen nyckel. Samtidigt har jag uppfostrat honom att visa hänsyn för och respektera andras privatliv, precis som jag respekterar hans.

Är det verklig kris kan han dyka upp när han vill om det så är mitt i natten men om han såg att jag har en mysig hemmakväll med sambon i sociala medier skulle han inte vilja dyka upp här för han inser att det vore gränslöst. Det är som om jag skulle hoppa ner i soffan när han sitter där med sin tjej och tittar på film.

Föräldrar ska lära sina barn att fungera socialt och inte ge dem intrycket av att alla andra måste anpassa sig efter dem för det finns inte en partner, vän eller arbetsgivare som kommer att acceptera det i framtiden. Man gör sina barn en stor otjänst om man aldrig sätter gränser.

Att exet dyker upp i ert hem är så sjukt att jag saknar ord. Det är din sambos ansvar att styra upp den här situationen för mamman verkar helt skruvad.

Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!