Inlägg från: Anonym (Linn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linn)

Gränslösa ex o styvbarn!

Exet går långt över alla gränser! Det känns som att hon gör detta medvetet, för att visa hur mycket hon kan trampa på er.

Att bara låsa upp dörren hemma hos er och klampa in, att ta bilder hemma hos er när ni är bortresta.... Det är olaga intrång. Jag hade nog faktiskt polisanmält mamman.

Först och främst; vad säger din man om detta? Har han pratat ordentligt med exet och dottern?

• Anonym (Linn)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-01 11:43:55 följande:

Han har slutat kommunicera med exet för han har märkt att det finns inget slut på galenskaperna. Dottern har varit vuxen länge men hans ex ville alltid diskutera konstiga saker som semesterplanering o vem som skulle följa med dottern till tandläkaren.... långt efter att hon tagit studenten o då tröttnade han på att kommunicera med exet!

Dottern är knepigare för henne älskar han givetvis men hon har börjat bli knäpp hon med! Hon har egen bil o körkort men verkar trivas med att mamma o pappa ska skjutsa henne till aktiviteterna ändå.

Jag har sagt till min man att min tillit nu är helt förstörd. Bor dottern kvar här så kommer jag aldrig vara trygg med att resa iväg o inte veta att de bor här i huset. Han får sätta upp ett larmsystem som bara vi kan o är vi borta då får hans dotter portas helt härifrån.

Hon vill ändå inte vara ensam hemma o då har alltså kärringen valt att bo här istället för att dottern är hos henne. Helt bakom våra ryggar!

Jag står i valet o kvalet om vi ska polisanmäla, min man tycker att f r o m nu så är det noll tolerans.

Exet låter faktiskt som att hon har problem av något slag. Vill diskutera vem som ska följa med vuxna dottern på aktiviteter och varannan vecka för en vuxen person...

Dottern borde även vara frigjord vid det här laget och vilja klara sig själv. Det är inte bra att hon stannat kvar på en 12-årings nivå.

Din man måste vara stenhård mot exet nu. Och prata allvar med dottern. Fråga varför inte hon vill klara sig själv? Han kan fråga henne om hennes jämnåriga vänner också blir skjutsade överallt och har varannan veckas-vårdnad fortfarande.

Att hon blev skjutsad till er igår när ni hade myskväll är ju självklart för att hon och mamman ville sabba er kväll. Men det är även underligt att en 18-19-åring inte är ute med vänner eller gör något annat som man gör i hennes ålder. Att bli skjutsad av morsan och sitta med pappan och hans fru i en badtunna låter rätt underligt.
  • Anonym (Linn)
    Anonym (snällanånväxup) skrev 2020-05-01 12:03:20 följande:

Då är det väll ganska enkelt löst , I stället för att stå skrika hela dagarna ta nyckeln. Både jag och mitt ex har nycklar till varandras hem för enkelhetens och ungarnas skull men under överenskommelse innan inträde görs . Skulle detta inte respekteras skulle jag i stället för att stå och gallskrika ta nyckeln och så är saken löst 

Skrika hela dagarna? Var läser du att TS gör det? Kan du peka ut det stycket?

Jag kan säga att jag nog också kunnat tappa fattningen och börja gapa på exet efter allt hon gjort. Att bara låsa upp någon annans dörr och klampa in. Att ta bilder hemma hos någon annan när de är bortresta, och sedan lägga upp dessa bilder på sociala medier. Att skjutsa sin vuxna dotter för att sabba pappans myskväll med frun....

Att TS skrek på exet vid ett tillfälle är det minsta problemet här.
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!