• Mimosa86

Sambon vill ha sex med andra...

Anonym (Hackspett) skrev 2020-05-01 06:20:30 följande:

Håller på att bli galen.

Vi är ett par på 53, sambo sedan 5 år. Haft 5 trygga äventyrliga år med varandra. Däremot har sexlivet har varit si och så för oss båda.

Sambon gick från ett lååångt äktenskap rakt in i vårt förhållande.

För 3 veckor sedan sa min sambo att han vill (och SKA) träffa andra. Älskar och vill leva med mig, men vill inte förlora sin sexualitet och känna sig "levande"

Han ville vara ärlig. så jag kan ta mina beslut utifrån det.

Förvirrad, nu känner jag äckel både mot honom och mot mig som vacklar hit och dit, känner sorg.... Kastad på soptippen.

Tycker samtidigt synd om honom och KAN förstå hans dilemma. 

Känner mig så ensam i detta.   :(

Och vad VILL DU?

Han vill ha kakan och äta den helt. Så funkar inte livet.

Är du fine med att han ligger med andra kvinnor? Om inte- dumpa honom på en gång och träffa en man som VILL HA DIG. Som tycker du är finast och bäst. Den som han vill vara med och dela allt med.
  • Mimosa86
    Oerhörd skrev 2020-05-01 15:17:01 följande:

Det där är ett lite enkelspårigt svar. Självklart ska var och en fundera på vad den själv vill, men det går jättebra att ha kakan och äta den helt i det här fallet, om det är vad båda vill. Jag VILL HA min man (och han mig). Jag tycker att han är finast och bäst, han är den jag vill vara med och dela allt med. Och vi har sex mer fler än bara varandra. Det är inte LÄTT, men det var inte relationen de tjugo-ish år den var monogam heller.

Fast min tolkning av TS text är att hon inte tycker detta är ett lika trevligt upplägg som hennes man och då är ditt resonemang inte relevant. Jag kan absolut köpa att man har öppna förhållanden om BÅDA är eniga och likasinnade till detta. Men nu verkar detta inte vara fallet.

Alla par sätter upp sina egna regler. Men man kan inte ha kakan och äta den hel om den önskan är ensidig.

TS man har deklarerat för henne att detta kommer ske. Och då tycker jag den relevanta frågan är om TS vill ha en sådan relation och om inte då bör hon bryta och söka en man som vill ha en exklusiv relation.

Jisses... vilken bortskämd karl. Folk förlorar barn i cancer, föräldrar i Corona, förlorar jobb och företag som går i konken. Och TS man klagar att hans liv är begränsat för att han vill knulla runt och samtidigt ha en exklusiv kärleksrelation.. du får förlåta men jag tycker INTE synd om honom.
Svar på tråden Sambon vill ha sex med andra...