Mimosa86 skrev 2020-05-01 15:57:51 följande:
Fast min tolkning av TS text är att hon inte tycker detta är ett lika trevligt upplägg som hennes man och då är ditt resonemang inte relevant. Jag kan absolut köpa att man har öppna förhållanden om BÅDA är eniga och likasinnade till detta. Men nu verkar detta inte vara fallet.
Alla par sätter upp sina egna regler. Men man kan inte ha kakan och äta den hel om den önskan är ensidig.
TS man har deklarerat för henne att detta kommer ske. Och då tycker jag den relevanta frågan är om TS vill ha en sådan relation och om inte då bör hon bryta och söka en man som vill ha en exklusiv relation.
Jisses... vilken bortskämd karl. Folk förlorar barn i cancer, föräldrar i Corona, förlorar jobb och företag som går i konken. Och TS man klagar att hans liv är begränsat för att han vill knulla runt och samtidigt ha en exklusiv kärleksrelation.. du får förlåta men jag tycker INTE synd om honom.
Och om du läste mitt inlägg #3 så ser du att min man tog upp frågan på exakt samma sätt. Han informerade mig om att han tänker börja dejta andra. Jag var knappast med på båten genast, det var en process som tog lång tid och krävde många samtal om det allra mesta. Poängen är att det blev nedrans bra i slutändan, det är en svår sak att ta upp, och det är extremt svårt att göra det på ett bra sätt. Det betyder inte att samtalet måste fortsätta på den nivån och av nödvändighet leda till ett avslut. Du missar alternativet bearbeta information, ts måste inte bestämma sig idag för hur hon vill att de kommande åren ska se ut, hon kan berätta för honom att hon behöver tid, samtal, kunskap och bekräftelse för att det ska finnas en chans att få en öppen relation att fungera.
Att världen är full av elände är inte en fantastiskt bra ursäkt till att leva sitt liv begränsad av poänglösa konventioner om en inte trivs med dem. Du får gärna göra det om du vill, men känns snålt att rekommendera andra att göra likadant.