LadyJane skrev 2020-12-08 14:20:26 följande:
Nej det kan du inte om du inte är totalt och kolossalt okunnig och faktaresistent,.
För att göra jämförelser som är jämförelser och inte fåniga påståenden för att få rätt så måste man ta häsyn till många olika faktorer som populationens sammansättning och storlek, näringstillgång osv. För att inte prata om möjligheter till behandling.
Ingen cvet hur allvarligt det hade varit, allra minst du som inte fattat att allt inte bara handlar om "proportioner". Din argumentation är så usel att det är en enorm skämskudde på den. Du får inte mer rätt bara för att du argumenterar som en ärkeantivaxxer, du framstår bara som en galenpanna. Men det kanske det du vill.
Fast å andra sidan är det ju bra för mänskligheten om faktaresistenta låter bli att vaccinera sig. Det är de som senare kommer att dö i covid. Evolution. Vi smarta överlever men inte antivaxxers. Prtecis så som det ska vara.
Jo, du måste rent av göra det. För allt handlar om situationen vi är i(dvs att ta hänsyn till många faktorer...). Och situationen vi är i är ett skitvirus och modern vård(som dessutom inte havererat någonstans trots all panikporr om det i tidningarna).
Nej, jag säger inte heller att jag VET hur covid hade tett sig under medeltiden. Men med den datan som kommit in kan vi dra sannolika slutsatser. Jag skiter i vad du tycker om min argumentationsteknik, att hjärntvättade människor inte kan ta in ny information är inget nytt. Antivaxxer är jag som sagt inte heller. Jag skiter i om du tycker att jag framstår som galen, gör jag det i dina ögon så gör jag liksom något rätt. Vad du tycker kommer inte att stoppa mig från att kämpa för frihet och demokrati till sista blodsdroppe. Men som sagt, kom inte och klaga när Sovjet 2.0 är här.
Som sagt.... den "goda" sidan.... Och du vet också hur väldigt liten risken är att dö av/med covid är. Till och med när man måste använda pcr-test för att ens hitta pandemin och räknar dödsfall generöst. Till och med då.