Kentaur skrev 2020-12-08 12:09:20 följande:
Du tänker alltså bara på dig själv som en äkta narcissist...
För vaccinering handlar inte enbart om den egna hälsan utan att stoppa pandemin, att se till att inte ANDRA dör.
Det är med andra ord en solidaritetshandling men jag antar att du inte förstår vad det betyder och/eller är en sån där som verkligen bara tänker på dig själv och skiter i alla andra. Klarar man verkligen av att ha barn med ett sådant tänk undrar jag.
Utöver det så har man konstaterat att man kan bli återsmittad. Det finns konstaterade dödsfall där människan redan haft covid19.
Fungerar detta vaccin likadant som alla andra coronavaccin (bla SARS) så skyddar vaccinet bättre än genomgången infektion.
Men i alla fall. Du tänker att du kanske ska vaccinera dig bara för att få resa? Inte för att vara solidarisk.
Tur att de flesta människor inte är lika egocentrerade som dig. Trots allt så är ni bara 25% som enbart tänker på mig, mig, mig, mig, mig, mig...
Det är tack vare ditt tänk som vi kommer att få pandemilagar...
Tack för det.
Med ett så otestat vaccin innebär det att fler människor riskerar biverkningar för färre personer. Hur blir det då med solidariteten? Eller den går bara åt ena hållet?
Självklart kan man någon gång bli återsmittad, precis som med de andra coronavirusen. Och? Du kan bli återsmittad med andra virus också, är det någon som stänger ner samhällen för det? Är det någon som vill offra frihet och demokrati för det? Dessutom är det en mycket liten del som blivit återsmittade, vi snackar få fall(eftersom att det gått så kort tid, längre fram kommer man troligen att få olika coronavirus igen. Som sagt, och?) Jag ska berätta något helt otroligt för dig, men folk dör hela tiden. Innan covid dog de dessutom oftare. Folk som dör av/med(dock inte med om vi talar i dess allra g
enerösaste form som när folk dör i olyckor/självmord inom 28-90 dagar efter ett positivt pcr-test) är på väg ut i vilket fall, du kan inte stoppa det hur som helst. Framförallt kan vi inte leva så att dessa ska räddas kvar en liten stund till när du måste offra en massa andra för att uppnå detta. Ta sydafrika, där tar det 29 liv för att rädda ett liv från covid. Handlar det då om folkhälsa? Om att rädda liv? Om ett virus?
Men jag håller med, det är fruktansvärt ego att vaccinera sig för att få resa. Då dansar du helt efter maktens pipa och viker dig för utpressning. Vad sägs som att kämpa istället?
Dock är det tack vare folk som DIG som vi får pandemilagar. Ju fler som protesterar, desto mindre diktaturfasoner.