Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-06 17:32:06 följande:

Gravida avråds, varför om det nu är så säkert och ofarligt? 

Det här med att vaccinet kan orsaka infertilitet, kanske är en konspirationsteori, men vågar man verkligen chansa? Kan man var hlet 100 på att det inte ligger något i det.? Nej, jag vill inte.

Citat från Ralf Sundberg, läkare "Vaccinet kan orsaka antikroppar mot syncytin, ett protein som behövs för att utveckla en placenta, alltså att kunna bli gravid."

edwardnirenberg.medium.com/are-covid-19-vaccines-going-to-cause-infertility-939bbdb62b64

Om du ska ha en källhänvisning kan du börja med att ha den på rätt språk, förutom att den så klart också bör innehålla själva citatet.

Om du hade läst det du länkade till hade du också läst det här, precis i inledningen:

Someone has claimed that the COVID-19 vaccines are going to cause infertility because of a shared amino acid sequence in the spike protein of SARS-CoV-2 and a placental protein, which will make the immune system attack both as it can?t tell the difference. The truth? This sequence is too short for the immune system to meaningfully confuse it with placental proteins. It?s sort of like saying that you are going to be confusedSomeone has claimed that the COVID-19 vaccines are going to cause infertility because of a shared amino acid sequence in the spike protein of SARS-CoV-2 and a placental protein, which will make the immune system attack both as it can?t tell the difference. The truth? This sequence is too short for the immune system to meaningfully confuse it with placental proteins. It?s sort of like saying that you are going to be confused with a criminal because you wear a commonly sold red bracelet that was also found on the criminal. It?s not realistic. If this were true, we would also expect COVID-19 to cause early pregnancy loss a significant amount of the time. The evidence available to us does not support that this is the case. There is no reasonable basis to believe that vaccines against COVID-19/SARS-CoV-2 will affect fertility. with a criminal because you wear a commonly sold red bracelet that was also found on the criminal. It?s not realistic. If this were true, we would also expect COVID-19 to cause early pregnancy loss a significant amount of the time. The evidence available to us does not support that this is the case. There is no reasonable basis to believe that vaccines against COVID-19/SARS-CoV-2 will affect fertility. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-06 17:32:06 följande:

Gravida avråds, varför om det nu är så säkert och ofarligt? 

Det här med att vaccinet kan orsaka infertilitet, kanske är en konspirationsteori, men vågar man verkligen chansa? Kan man var hlet 100 på att det inte ligger något i det.? Nej, jag vill inte.

Citat från Ralf Sundberg, läkare "Vaccinet kan orsaka antikroppar mot syncytin, ett protein som behövs för att utveckla en placenta, alltså att kunna bli gravid."

edwardnirenberg.medium.com/are-covid-19-vaccines-going-to-cause-infertility-939bbdb62b64

Exakt VAR hittar du det där citatet från Ralf Sundberg förresten?? För det finns inte på hela internet i alla fall.
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 12:02:14 följande:
    Jodå, m.facebook.com/story.php&id=685453098
    Ok, länken funkar inte, varken som den är i sin helhet med alla siffror, eller utan m. i början.
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 12:02:14 följande:
    Jodå, m.facebook.com/story.php&id=685453098
    Förstod du förresten min invändning om att du citerar en nisse och sedan länkar till något helt annats, som dessutom motbevisar ditt påstående..?
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 20:30:10 följande:
    Nu hittade jag inte just det, men han har skrivit liknade, enklast att söka Ralf ER sundberg, han har öppen facebook.
    Njah, jag skulle inte tro det :) Dessutom har han ju helt fel. Din egen länk berättade ju det :D
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 20:45:22 följande:
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 13:42:04 följande:
    Förstod du förresten min invändning om att du citerar en nisse och sedan länkar till något helt annats, som dessutom motbevisar ditt påstående..?
    Nytt försök. Citirade en Ralf och bifogade hans länk.
    www.facebook.com/ralf.e.sundberg/posts/10158010799253099
    Så du tycker att en kirurg ska uttala sig om vacciner, som varken är hans fält eller där han varit delaktig på något som helst sätt...? Nästa gång jag har ont i magen tror jag att jag ringer tandläkaren. Eller veterinären.
  • Anonym (X)

Jag tror jag skrattar på mig!! Här är ytterligare en grej karln har delat! :D HAHAHAHAHA!!!

www.facebook.com/photo&set=a.174580155916516

Tack för underhållningen som du lett mig in på, det var oväntat :D

• Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 20:49:49 följande:
    Jag är FÖR mpr-vaccinet. Tycker att det är bra att mässlingen nästan är utrotat pga flockimmunitet. Solidariskt, ja, men det spelar ingen roll, det ska ändå vara FRIVILLIGT. Ingen har rätten att bestämma över någon annans kropp.
    Lugn du, ingen kommer att tvinga dig att vaccineras :) Däremot kan det finnas länder som vägrar släppa in dig om du inte är det.
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 22:23:19 följande:
    Vad säger att du gör en mer korrekt tolkning? Än har inga barn fötts av någon som fått covidvaccinent, hur kan du var så säker?

Träffade en äldre kvinna som fick Neurosedyn (Talidomin) utskrivet som gravid, men avstod från att ta. Gissa om hon i efterhand var glad åt det?
    JAG tolkar inte ett dugg. Jag sväljer bara inte hans struntprat om saker som han inte heller har en aning om. Du säger det ju själv: inga barn har hittills fötts av någon som fått vaccinet, så alla påståenden om sterilitet, fosterdöd eller annat jox är ju bara påhitt.
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 22:40:31 följande:
    Jag säger ju inte att det är så och jag hoppas du har rätt, men hur ska man våga ta risken. 
    Man måste förlita sig på forskarna och väga för- och nackdelar. Vill jag riskera att infekteras av corona där det inte finns några som helst garantier att man överlever eller slipper hemska långtidseffekter, även om man är ung, frisk och stark? Eller vill jag ta ett vaccin som man redan testat ut på en större testgrupp som uppfyller alla krav som man vanligtvis har på nya mediciner/vacciner som kommer ut på marknaden, och som kan skydda mig från det här viruset, och dessutom skyddar andra i min omgivning eftersom jag då inte riskerar att utan symptom smitta dem i sin tur? Personligen är jag mer rädd för döden än ett vaccin.
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?