Inlägg från: Anonym (Nope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nope)

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Jag kommer absolut inte ta det.
    Ett vaccin tar mellan 10-15 år att få fram samt godkänt i normala fall.
    Ett vaccin som har tagit mindre än ett år litar jag inte på för fem öre. 
    Låt de äldre och riskgrupper ta det och sen rapportera från dem.
    Det låter grymt men låt dem ta smällen. Hellre dem än de friska.

• Anonym (Nope)
    Anonym (På riktigt) skrev 2020-12-08 13:16:53 följande:
    Varför ska dessa grupper offra sig för dig? 
    Man får offra dem som är svaga så de yngre och starka kan leva vidare, vilket egentligen är helt naturligt om man kollar på djurlivet. De äldre har redan fått leva länge. Varför vaccinera alla och riskera hela samhället? 
  • Anonym (Nope)
    Anonym (På riktigt) skrev 2020-12-08 15:35:54 följande:
    Som jag svarat tidigare i tråden. Alla i riskgrupperna är inte gamla. Men du tycker att alla riskgrupper ska offra sig för dig. Så gjorde man under andra världskriget också. 
    Så du tycker det är bättre om alla tar risken?
    Hur tänker du nu?
    Jag förstår varför riskgrupper vill ta vaccinet.
    Dem löper större risk att dö pga viruset och är villiga att ta risken.
    Och hur menar du med andra världskriget? Förstår inte hur det är relevant i denna diskussionen. 
    Riskgrupperna gör precis som dem vill, ingen av dem är tvingade att ta vaccinet.
    Precis som jag och alla andra. 
    Det ni inte förstår är att alla som tar vaccinet inom de kommande åren är försökskaniner. Ingen vet biverkningarna. Som sagt, normalt tar det mellan 10-15 år att framställa ett säkert, beprövat och godkänt vaccin. 
    Friska unga människor vill ta vaccinet bara för att allt ska återgå till det normala och är villiga att riskera livet för det. Det är inte jag. Jag kan leva med detta även en längre tid framåt även om det är sjukt jobbigt. En pandemi är helt enkelt en sak man får acceptera. Man kan inte förvänta sig att allt ska vara bra alltid. 
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?