Inlägg från: Överste Senap |Visa alla inlägg
  • Överste Senap

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Ja självklart! Om jag inte redan haft sjukdomen vill säga.

Ett vaccin som Läkemedelsverket inte tycker är tillräckligt säkert (dvs gör mer skada än nytta) får inte användas i Sverige.

• Överste Senap
    Anonym (olika) skrev 2020-05-02 12:06:48 följande:

Beslut som dessa tas vanligen på EU-nivå.

Jag har väldigt svårt att se att Sverige skulle säga nej till ett vaccin som granskats och rekommenderats av EMA, vi vet liksom inte bättre här än hela deras panel av granskande experter.

Det är en centraliserad process ja men varje nation fattar sina egna beslut, inte minst kring subventionering. Sverige är en del av EMA och har egna representanter. Och underskatta inte den svenska kompetensen på området.
  • Överste Senap
    Anonym (olika) skrev 2020-05-02 12:06:48 följande:

Beslut som dessa tas vanligen på EU-nivå.

Jag har väldigt svårt att se att Sverige skulle säga nej till ett vaccin som granskats och rekommenderats av EMA, vi vet liksom inte bättre här än hela deras panel av granskande experter.

Det är en centraliserad process ja men varje nation fattar sina egna beslut, inte minst kring subventionering. Sverige är en del av EMA och har egna representanter. Och underskatta inte den svenska kompetensen på området.
  • Överste Senap

Med tanke på hur många som vaccinerats i de kliniska studier anser jag risken för allvarliga biverkningar låg. Det kanske finns biverkningar som är för sällsynta för att upptänkas än men i så fall är risken så låg att jag inte tvekar att vaccinera mig i alla fall.

Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?