Jemp skrev 2020-04-30 07:55:43 följande:
Men han ska inte få utveckla sina mjukare sidor, tex omhändertagande? Han ska inte få lära sig att det är ok att visa känslor? Att han får ha på sig vad han vill, leka med det han vill? Inte lära sig att ta hand om sig själv (hushåll) utan hellre ha en utbränd fru i framtiden? Inte lära sig om sin tids livsförutsättningar, trots att det blir hans generation som ska arbeta med att lösa det?
Vilken vetenskap är det du vill se mer av i skolorna? Inte naturvetenskap, för klimatet ska inte diskuteras. Inte samhällsvetenskap, i alla fall inte kring de (vetenskapliga) fördelarna med jämställdhet eller nåt om hur vi anpassar samhället till nya villkor (klimatet och det det medför).
Historia, men utan att ta med sig lärdomar i nutid? Och inget om kvinnorättskamp?
Din syn på traditionell vetenskap är väldigt smal. Var har jag påstått att han inte ska få göra allt det du radat upp? Du tar dina egna fördomar och klistrar på mig, får be dig att hålla dig till sakfrågan. Vår son är en tryggt anknutet älskat barn vars föräldrar vill honom det bästa, det vill nog alla föräldrar. Han har en stor stabil familj som ger honom känslomässig trygghet på alla områden. Det är inte det frågan gäller. Återigen. Vi söker efter en skola där man fokuserar på traditionell kunskap och inte åsiktspådyvling av olika slag kring hur man ska tycka i politiska frågor. Det är en privatsak. Där vägleder vi honom på det sätt som vi anser bäst och det tillstå varje förälder att göra, och det gör nog alla föräldrar, med- eller omedvetet.
De vetenskaper/kunskaper jag avser är tex språk, matematik, musik, litteratur och andra klassiska discipliner som jag anser svenska skolan försummat till stor del och ersatt med flum.