• Momalolinon123

Gravid trots negativa test

Hej. Jag undrar om det är någon mer som testat negativt trots gravid? Jag går med en längtan om att bli gravid och jag och min sambo har planerat att börja försöka om ca 3 månader. Jag längtar så himla mycket.

Men, jag har redan nu sen 2 veckor tillbaka haft så tydliga gravidsymptom. Jag har känt mig extremt illamående vid olika tidpunkter på dagen. Jag har känt någon typ av smärta i livmodern, helt plötsligt fått en liten mensvärk och har extrema(!!) humörsvängningar. Jag kan börja gråta av ingenting och kan inte ens ha en vanlig diskussion med min pojkvän utan att jag blir irriterad eller ledsen. Igår kände jag mig SÅ himla trött och mina kollegor undrade hur jag mådde. Har inga smärtor i bröst och de har heller inte förändrats något. Inatt vaknade jag vid 01 och sprang till toaletten för att kräkas. Känner ingenting nu. Idag fick jag en metallsmak i munnen.

Till själva grejen nu: jag har nog gjort ca 15-20 gravtest på två veckor och det har visat negativt. Har även gjort ett digitalt som ska visa hur många veckor. Även det är negativt. Vid tillfället då min mens skulle ha kommit var jag hos gyn och tog ett cellprov där de använde ett mikroskop för kolla om mer cellförändringar då första cellprovet visade förändringar. Därefter hade jag en lättare blödning i 4 dagar som jag trodde det var mensen. Sen tog blödningen slut och efter 6 dagar (då jag egentligen skulle haft min ägglossning) kom den ?riktiga mensen?. Hade som vanligt mensvärk och mensen kom. Tyckte dock att färgen på tampongen ibland var rosa, ibland brun och ibland vanlig. Har sen två dagar innan min mens slutade haft ovanstående symptom. Någon som har något tips, kan jag vara gravid ändå trots en mensblödning? Ska även tillägga att vi kör på oskyddat sex och att han tar ut den precis innan han kommer (därför vet jag att det finns en liten chans till graviditet).

Hoppas någon tar sin tid och läser mitt lååååånga inlägg!

• Svar på tråden Gravid trots negativa test
  • Emala

Hej!

Nej, det är tyvärr inte troligt att du är gravid när du har både mens och negativa test.

Hade symptomen du beskriver varit pga graviditet, så hade testen varit positiva.

För att få symtom av graviditeten krävs en viss nivå av graviditetshormon, och den nivån ger definitivt utslag på testen.

• Solblomma30

Jag tror tyvärr inte heller att du är gravid. Med tanke på de negativa testerna speciellt. Hormonet progesteron som man har mycket av i kroppen efter ägglossning ger i princip exakt samma symptom som när man är tidigt gravid. Man får ont i livmodern, blir irriterad och känslig, trött och illamående. Jag har trott att jag var gravid så många gånger när jag inte har varit det, och blivit så förvånad/besviken när mensen kommit. Det är verkligen irriterande att symptomen är samma oavsett om det är mens eller graviditet på gång! Jag tror också att det är lättare att tro att man är gravid när man väldigt gärna vill vara det, för man känner efter mer och tänker på symptom som man annars bara skulle kalla pms.

Hoppas hur som helst att du blir gravid snart, stort lycka till! :)

• Momalolinon123

Tack för snabba svar. Får helt enkelt se om nästa mens kommer. Men då kan jag iallafall lugna ner mig lite, kanske är så att symptomen försvinner om jag slutar tänka på graviditet osv. 
    Tack så mycket! :)

• Momalolinon123

Tack för snabba svar. Får helt enkelt se om nästa mens kommer. Men då kan jag iallafall lugna ner mig lite, kanske är så att symptomen försvinner om jag slutar tänka på graviditet osv. 

• Solblomma30
    Momalolinon123 skrev 2020-04-28 12:39:58 följande:

Ja det är ju bara att vänta och se! Hoppas vi har fel och du är gravid :)
  • engladprick

Jag har haft många vändor med symtom för att jag längtat så! Lita på testerna och den mildare mensen.

• Momalolinon123

Tack! Ska har BIM den 16e och nu har jag massa gravidsymptom. Men är nog inte gravid, har inte varit det dom andra 7172625916 gångerna jag haft symptom haha! Men man kan ju hoppas! Bara att se om det kommer någon mens...

Svar på tråden Gravid trots negativa test