• Barnsligamor

Ni som fått fler barn helst olika kön

Hej ! Jag har två pojkar sen innan och nu nr 3 i magen beräknad 27/12 . Med mina 2 graviditeter innan har jag mått hyfsat okej , minimalt illamående te.x men med den här graviditeten är jag nästan illamående konstant halsbränna mm (är i vecka 5+0 idag ) ni som fått båda könen eller fler av varje . Har ni haft olika symptom vid olika kön ? Eller har det varit olika på alla barn ? :D tacksam för alla svar / barnsligamor

• Svar på tråden Ni som fått fler barn helst olika kön
  • Ejjami

Jag har en flicka och en pojke. Mådde lika jävligt med båda. Skillnaden va att jag fick finnar i graviditeten med min dotter. Är gravid igen och har fått finnar. Misstänker flicka :D

• Barnsligamor
    Ejjami skrev 2020-04-26 07:53:53 följande:

Jag har en flicka och en pojke. Mådde lika jävligt med båda. Skillnaden va att jag fick finnar i graviditeten med min dotter. Är gravid igen och har fått finnar. Misstänker flicka :D

Tack för svar :D åh vad spännande . Får vi se om din teori stämmer in på att du får en till flicka .
  • Solblomma30

Jag har två pojkar och två flickor (flicka, pojke, flicka, pojke) och jag har mått på samma vis under varje graviditet. Lite sämre för varje gång, men ändå samma symtom liksom. Enda skillnaden för mig har varit att jag med pojkarna har haft lågt PAPP-A (fick dåligt kub-resultat pga detta med pojkarna) och det är visst typiskt för pojk-graviditeter. Men det är väl inget symptom kanske egentligen. Det visste jag ju bara pga blodprov :)

• närkommertrean

Första graviditeten mådde jag toppen! Lite illamående v 8-10 men sen inget mer. Andra graviditeten mådde jag hemskt. Började må illa i v 6 och fram till v 17 kom jag knappt upp ur sängen vissa dagar pga illamåendet (men jag kräktes aldrig). Efter v 17 gick det värsta illamåendet över så jag iaf hade några stunder under dagen då jag mådde helt okej. Jag fick dock foglossning i samma veva och blev sjukskriven 50% i v 22, fyra veckor senare på heltid och så behövde jag ha kryckor. Tredje graviditeten blev nåt slags mellanting. Jag mådde mycket illa v 6-12 sen blev det bättre och jag mådde bara illa på morgonen och när jag blev hungrig. Den graviditeten spydde jag dock några gånger, alla gånger efter v 12. Jag fick foglossning i v 12 men det blev aldrig så jobbigt som andra graviditeten. Blev sjukskriven 50% i v 24 men behövde aldrig ha kryckor. Jag har tre pojkar! :)

• dameke

En flicka, två pojkar och är gravid. Jag har mått sämre för varje graviditet. Första(flicka) var bäst, inget illamående, bara foglossning och mycket sammandragningar. Foglossningen har hållit sig på samma nivå de senaste 3 graviditeterna, vissa dagar kan jag inte gå och foglossningen brukar vara mitt tidigaste graviditetstecken.

• mallalala

Två flickar en pojke. Ingen skillnad på graviditeterna. Var kanske tröttare med pojken som var nr tre. Men kan ju bero på att jag hade två storasystrar att jaga runt efter

• fjanten

1: Pojke, illamående från början till slut, håret blev till svinto, dålig hy, kliade över hela kroppen mot slutet o.s.v. Allmänt jävligt.

2: Flicka, inte mycket illamående, och bara några veckor i början. Utöver det märkte jag knappt att jag var gravid. Hade så liten mage att jag sov på mage tills hon kom (rullade över i sömnen...). Med rätt kläder syntes det inte att jag var gravid.

3: Pojke, hyperemisis, foglossning från helvetet, hemsk hy, första bristningen någonsin, halsbränna, svårt att andas annat än i stående läge o.s.v. Allmänt jävligt.

Så mår jag askasst verkar det bli pojkar, märks det knappt - flicka Mina pojkar är däremot busenkla som bebisar, medan flickan var.... en demon? (Jag älskar mina barn jättemycket )

• Jemp

Har ett barn av varje kön, två helt olika graviditeter.

• cosinus

Två flickor och två pojkar.

Mått betydlig mer illa med flickorna än med pojkarna.

Barn 1 (Flicka). Mådde illa på morgonen, när jag åkte kollektivt, blev lätt åksjuk och fick riktigt jobba illamående-il när jag var hungrig. Allt sött var jätteäckligt.

Barn 2 (Pojke). Små illamåendeil ibland men sällan.

Barn 3 (Pojke). Kände inte av honom ö h t, inte ett enda symtom första 3 månaderna.

Barn 4 (Flicka). Mådde jätteilla fram till v 12 och kräktes ett antal ggr. Fick ha riskakor och annat redo att knapra på för att häva de värsta illamående-attackerna. Behövde aldrig vara hemma från jobbet men det var mest för att den sämsta veckan var ena sonen sjuk med hög feber så vi låg hemma tillsammans och sov bort den veckan.

• Connie07

Ja,det var skillnad redan från början.Har både son och dotter.Underbart.

• riversnroads

Jag har två flickor och mådde lika illa i början av graviditeten, fram tills v.12. Ingen halsbränna eller annat.

Skulle aldrig kunna gissa kön utifrån magen och graviditetssymtom.

• ThreeCherries

För mig har varje graviditet och förlossning stämt ihop med hur barnet sedan visat sig vara. Helt slump såklart, men ganska komiskt ändå..

Det enklaste barnet (Tvåan, en kille) var en enkel förlossning utan illamående, viktuppgång, halsbränna och smärtor. Förlossningen kom igång av sig själv en morgon av att vattnet gick och därefter gick allt enkelt. Kom ut utan hjälp, utan smärtlindring. Amning kom igång direkt och allt gick som på räls därefter med.

De två mer krävande barnen (personlighet med mer vilja, mer ilska, mer högljudda, mer känslor.. allt fantastiskt men förstås mer krävande hehe), behövde igångsättning och graviditeterna hade jag besvär med illamående, viktuppgång, halsbränna, smärtor etc.

Tjejen, min tredje, var den absolut svåraste graviditeten och förlossningen mentalt. Med pojkarna mådde jag bra psykiskt, men med tjejen fick jag kämpa hårt för att hitta mig själv mitt i allt. Hormonerna var bara all over the place. Mer ångest, trista känslor, nerstämdhet. Så hade jag inte med killarna. Så för min del har jag spekulerat i om det ändå påverkas av könet man bär på. Men ändå inte. För mig var det nog så. Men. Det är ju ändå så olika för alla människor.

• 191225

Jag har tre pojkar och en flicka.

Med killarna kände jag lite illamående på eftermiddag/kvällen. Hade lite halsbränna med den första.

Med flickan mådde jag så dåligt. Jag mådde illa 24/7 vaknade Jag på natten mådde jag till och med illa då. Jag var även extremt känslig mot lukter. Det var svårt för mig att befinna mig på tex mataffären

• syntharen

Jag har pojke, pojke och flicka och med första mådde jag illa men ändå helt okej. Andra pojken mådde jag så illa och kräktes så att jag blev sjukskriven första månaderna och sedan på halvtid. Tredje barnet mådde jag om möjligt ännu mer illa och kräktes ännu mer! Skillnaden mellan könen var att jag var sugen på gröna äpplen med pojkarna men absolut inte med flickan. Men det är nog bara en slump.

Svar på tråden Ni som fått fler barn helst olika kön