Pope Joan II skrev 2020-09-02 20:31:54 följande:
I den mån du någonsin har haft för avsikt att diskutera "det sakliga" så har det för mig gått förlorat i något jag inte - tvärtemot vad några av dina (numera) meningsfränder påstått - förmått dechiffrera.
Det jag en enstaka gång har förstått av dina poster har jag emellertid inte hållit med om.
Vart är det sakliga?
Pope Joan II skrev 2020-09-02 20:33:40 följande:
Tror du att man kommer fram till något genom att envisas med att prata om en länk vars innehåll man inte ens läst? Det är ju mer än lovligt udda att bete sig på det sättet.
Tror du verkligen att man kommer fram till nått genom dumpa en länk och sen vägra prata om den?
FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-02 20:34:36 följande:
Lyssnade du på programmet?
Man förväxlar inte nationalism med någon strategi ... dom diskuterade nationalism i coronatider och tidigare. Tror du får lyssna en gång till, eller två.
Vad menar du används som invektiv? Nationalism? Inte i det programmet ...
Det var en forskare som pratade om några resultat från undersökning och slutsatser dragna, hon var inte intresserad av någon diskussion där, hon redogjorde vad hon kommit fram till, vilket var syftet med programmet.
Jag är så onationalistiskt man någonsin kan bli, men kan givetvis inte prata för andra.
Men vad jag tycker om den Svenska strategin är att samhället rullar på och smittan trycker vi tillbaka.
Men såklart, då måste man först inse att vi blev tilldelad en hand som inte våra grannar fick.
Ja, man använder nationalism som ett invektiv i tråden, sett det ett antal gånger och som ett ad hominem.
Klippet kom till efteråt.