Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Alltså, vinbaren är bara en harmlös om en löjeväckande metafor för kritik mot Sveriges smittskyddsstrateg, en vinbar som mot bakgrund av restriktionerna och folks omdöme är ganska glest befolkad av andra än anonymer. Det finns ingen anledning att bry sig särskilt om pubertalt koketteri - men däremot finns det en gräns för allt:
Om någon påstår att jag önskar livet ut människor så är den gränsen passerad, ett sådant påstående kan aldrig ursäktas. Visst, det kan ses som en omvänd projicering, men inte ens då är det en ursäkt.
Covid-19 är en sjukdom som kan innebära en plågsam död, en sjukdom som oftast drabbar gamla och svaga människor. Fick jag önska något så tog pandemin slut nu, utan fler dödsfall i Sverige eller i resten av världen. Men så kommer det tyvärr inte att bli.
Dessutom har du postat inlägg om länder som snart passerar Sverige i antal döda/invånarantal.
Jag tror ju inte att du önskar livet ur någon. Men jag tror definitivt att du försvarar den svenska regeringen hur dåligt de än må agera. Det tycker jag nästan är värre.