Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vi som läser det du skriver, vad annars?
Så ska du berätta för oss läsare vad pseudodiskussion du gav oss är för?
Vi som läser det du skriver, vad annars?
Så ska du berätta för oss läsare vad pseudodiskussion du gav oss är för?
Så du vet inte varför du har den pseudodiskussion.
Okey, så låt oss återgå till ämnet då om du inte vet, men det vill du inte vet vi sedan innan.
På måndagens presskonferens sade statsepidemiolog Anders Tegnell att resultatet går i linje med de modelleringar som Folkhälsomyndigheten har gjort. Enligt deras tidigare beräkningar hade en fjärdedel av Stockholms läns invånare burit på viruset den 1 maj.
? Mellan tummen och pekfingret tycker jag det verkar ligga ganska mitt i, eftersom det finns en förskjutning tidsmässigt på omkring tre veckor när man studerar antikroppar, sade Anders Tegnell på presskonferensen.
Joakim Dillner säger att det stämmer att antikroppssvaret tar tid, eftersom man oftast inte börjar få antikroppar innan man börjar tillfriskna, och att antikropparna därefter stiger under några veckor.
? Men jag kan inte riktigt se på vilket sätt denna tre veckors försening skulle kunna ge en ökning av totalsiffran. Vi har ju testat för både pågående infektion och antikroppar. Därför är det inte riktigt relevant, vilket det hade varit om vi testade bara för antikroppar, säger han.
Angående Lena Hallengrens, Karin Tegmark Wisells och Harriet Wallbergs presskonferens idag om den hittills uteblivna uppskalningen av testningen så skulle jag tro att regionerna sitter fast i den med emfas inpräntade hållning som FHM haft från början - att testning saknade värde. Det hette ju att det inte spelade någon roll vad folk var sjuka av. Testning för påvisande av Covid-19 var överskattat och obehövligt.
Både 1177 och primärvården fortsätter att förvägra människor att bli testade, och många som sökt sjukhusvård har också skickats hem utan att bli testade.
Förvånande att inte ministern och regeringen i övrigt förstod vilka effekterna skulle bli av det (ja, nu verkar de fått upp ögonen).
Väldigt bra av Annika Linde. Jag håller med henne om det mesta i hennes analys både av vad som gått fel, vad som borde gjorts och vad som bör göras.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/annika-linde-en-manads-stangning-hade-gett-oss-tid/
Britton tillbaka till skrivbordet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAw99A/matteprofessorn-kan-betyda-att-dodligheten-ar-hogre
Jag håller med Björn Olsen om hans bedömning - jag tycker också att vi under några veckor borde svälta ut virusets möjlighet till spridning för att sedan öppna upp försiktigt och när smittan flammar upp igen på något nytt ställe, testa, isolera och släcka den branden.
Jag håller även med honom om att väldigt många människor fått dö helt i onödan.
Jag tror det beror på viss känsla av attack i tråden som i alla fall jag inte orkar skriva i den. Det gäller då inte dig, jag tycker du är en av få "positiva" som har något konkret att komma med ibland.