Inlägg från: Anonym (haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haha)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Padirac skrev 2020-10-16 22:14:43 följande:
    Ja, det undrar jag också

Varför frågar du inte de som insinuerar att uppfattningen artikelförfattare i andra länder har om Sveriges strategi skulle påverka smittspridningen och dödtalen - eller vad de nu menar.

Om du inte finner dessa påståenden märkliga så finns det säkert andra du kan be om förklaringar för det du inte förstår.
    Pinsamt!!! 
  • Anonym (haha)
    Padirac skrev 2020-11-10 22:14:32 följande:
    Något litet ord tycks saknas i den fetade delen av texten nedan - det öppnar för många olika tolkningar av vad du menar eller tror.
    Anonym (Proctor) skrev 2020-11-10 17:29:14 följande:
    Man missade målet var att platta till kurvan. Konsekvensen var närmare 6000 döda.
    Haha! Vad lustigt att läsa det efter så lång tid av nedlåtande kommentarer från de av er som tycker att man ska kunna dechiffrera inlägg där betydligt mer än "något litet ord" saknas!
  • Anonym (haha)
    Padirac skrev 2020-11-10 22:17:47 följande:
    Du verkar verkligen veta mer än de flesta - har du ställt dina tjänster till regeringens och folkhälsomyndighetens förfogande?
    Haha! Har du?
  • Anonym (haha)
    FDFMGA skrev 2020-11-14 19:53:31 följande:
    Kanske lite dålig på att läsa, jag skrev högerpopulister om Sverige.

Men du lyckas säkert bättre om du går in på svenska sajter som brukar klassas som högerpopulistiska.

Javisst, mina personliga iakttagelser är just personliga, jag har aldrig påstått annat. Däremot så är det ju faktiskt så att Jan Lötvall har påstått att man kan trängas mer om man bär munskydd.

Självklart är munskydd inte skadliga i sig, rätt använda och utan att man tummar på annat så skyddar de förmodligen - problemet är bara att Lötvallfaktorn säkert är hög i så gott som alla länder med munskyddstvång. Det är väl därför smittspridningen är så hög i dessa länder.
    Så varför är smittspridningen hög här då? Trängsel?
  • Anonym (haha)
    FDFMGA skrev 2020-11-14 20:04:36 följande:
    Ja, vi skulle nog behöva bli bättre på att hålla distans.

Sen är frågan hur mycket det skulle hjälpa, viruset tycks smitta oberoende av vilka åtgärder olika länder tar till.

Tyvärr verkar det som att några få är oerhört smittsamma, medan flertalet knappast smittar alls, vilket innebär att smittspårning inte hjälper särskilt mycket, särskilt inte om svaren kommer efter flera dagar.
    Superspridare? 

Men i så fall är det väl bra att de har munskydd i de länder där de är många fler än vi? Som du säger så betyder väl det antagligen att de skulle haft en ännu värre sits om de gått runt utan? 
  • Anonym (haha)
    FDFMGA skrev 2020-12-08 17:15:12 följande:
    Mm - och de som har behov av en stark ledare får fortsätta med att i brist på annat vara en del av klacken i NM i coronabekämpning eller välja att emigrera till Tjeckien eller KinaSolig

Ungern inte att förglömma, även om landet inom några veckor kommer att ha passerat Sverige i andel döda.
    hoppas jag har fel i att du verkar så hiiiimla nöjd med att det dör massor av människor, bara det innebär att Sverige hamnar på en bättre placering
  • Anonym (haha)
    FDFMGA skrev 2020-12-08 19:31:40 följande:
    Nej, varför skulle jag vara det. Menar du att klustret jublar över de som dör i Sverige, enkom för att man känner att detta visar att Sveriges strategi är fel.

En ganska obehaglig anklagelse mot dina åsiktsfränder i så fall.
    varför skulle jag mena det när jag tyckte att det vore väldigt obehagligt om det var så att du är lika glad som du verkar över att det dör massor av människor i andra länder?
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2020-12-23 06:40:46 följande:

Ingen som är upprörd över nått sånt, däremot desinformationen och medvetet återgett siffrorna fel.
    Men kanske du redan glömt?

Anonym (Proctor) skrev 2020-12-22 20:57:44 följande:
    Det finns inga landsting. Din trovärdighet blir väldigt låg när du vill placera ansvar hos institutioner som inte existerar.

Region Stockholm gör ett otroligt bra jobb med att hantera alla som insjuknar på grund av regeringens dåliga politik. Man kan säga att regeringen förstör och region Stockholm reparerar.

Stockholm står för ~38% av alla döda i Sverige, så nej, ett bra jobb går skönja.

Vi har inget ministerstyre över kommun, landsting och region, vet inte varför du kommer med den lätt identifierade desinformationen.

Hur stor del av de smittade står de för? Hur stor del av de invandrare som enlig fohm är drivande av smittan bor i Stockholm? Hur många landar på flygplatsen där? Tänk om Stockholm fick en sämre hand tilldelad sig? Tänk om smittan var tidigt etablerad just där? Kanske redan i november? Finns det andra förklaringar till de höga dödstalen i Stockholm än just de politiska? Om inte, varför är det bara där som den politiska färgen spelar roll för utveckligen av pandemin? Varför har regeringen S/MP ingen skuld, inget ansvar?
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2020-12-23 07:15:43 följande:

Inget du skriver ändrar faktan där i Stockholm.

Det är inte jag som hävdar politiken, utan man måste informera om vem som är folkvalda där och samma sekund någon tror Regeringen har ett ministerstyre över kommun, landsting och region.
    Du får ställa den frågan till de som drar in Regeringen på nått som inte ens ingår i deras ansvar, och vad kommissionen också kom fram till vart det ansvaret finns någonstans.
    Och nu samtidigt rullar det upp en möjlig mutskandal eller annan typ av bestickning om munskydd i just Stockholm, sen återstår det och se vart det leder, för det vet vi ju inte just nu.

Nej, Regeringen har inget ansvar för kommun, landsting och region, det är vad inget ministerstyre betyder, och om de behöver hjälpt så finns det myndigheter till för just detta, som inte heller Regeringen har ett ministerstyre över.

Detta är ett ämne som inte har någon som helst fördel med att dra in politiken i, men en del är politiskt motiverade att göra det ändå.
    Och där det på min plats att faktiskt förklara vart ansvar ligger och det är på folkvalda i Stockholm och deras struktur, som du förstår Regeringen varken före eller efter COVID-19 så har vi ministerstyre.

Det mest lustiga är att vi har ett par som vägrar ens beröra COVID-19 i tråden, och diskutera lösningar är det ett totalt ointresse av.

Då jag försökt många ggr, och allt en del vill göra är komma med desinformation, som att vi skulle ha en Flockimmuinitetsstrategi i Sverige, att vi har ministerstyre i Sverige, att COVID-19 skulle vara ett luftburet virus, återger siffror inkorrekt och upprepade gånger och osv...

Statsministern håller tydligen inte med dig för han sa att regeringen visst har ansvar över regionerna, och det de vill göra nu är att utöka det ansvaret. 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-01-09 14:04:13 följande:

Vad är det SD ville med denna utökade kontrollmakt i Riksdagen?
    Det är det som är frågan som inte existerat längre än 51 minuter.

Maila SD vettja.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin