pyssel skrev 2020-11-29 14:31:45 följande:
För enkelhetens skull drar jag ibland det enögda klustret över en kam när ni är så samstämmiga i att motverka en debatt on topic. Jag har inte tjänstefolk som jag niar, det stämmer. Att jag inte har det, alltså. Men kungen niar säkert sina undersåtar, det är bortom mina lantliga kretsar för att jag ska kunna vara helt säker på alla kretsar det talas ovanifrån och ned. På min mors sida försvann det med mina morföräldrar, tjänstefolket generationen före. Jag får göra er besvikna då, att jag är alldeles för röd för att ens ha någon som städar åt mig.
Anklagas man för högerextremism eller lite mer light, populism, av ett litet gäng här när man andas något om myndigheters prestationer, ja då kan man ställa ett stort frågetecken vid hur det skulle vara att öppet kritisera en totalitär stat med de samma grannarna med sina fantasifulla tolkningar. Så hur du får det till en protest mot att stå upp mot personliga påhopp, vilket jag noterar att du inte gjort, utan snarare tagit sida och raljerat ihop med folk det sedan plötsligt är så synd om.
Det finns väl fler saker här som man kan diskutera som förvisso inte här till trådens ämne men likväl i tråden.
Varför skulle jag vara besviken på dig om du städar eller inte städar själv? Om du är röd eller grön eller blå har väl inte med saken att göra.. Att dina morfärldrar hade eller var tjänstefolk har jag inte heller några synpunkter på, det är som sagt en sak utanför tråden.
Att du ser alla anmälningar jag gjort om personliga påhopp som bifallits av moderatorerna som att ha valt sida finner jag inte för otrolgt.
Synd om människor kan det vara, men jag är nog för nedlåtande för att tycka synd om de som utsätts för påhopp, det är de som utsätter andra för påhopp jag tycker synd om.
Ser du det som att du avslöjar och står upp mot staten då du påstår att Tegnell sprider desinformation? Om det är fallet så förstår jag att en del ser att narrativet tangerar de narrativ som SDs svans och vurmare sprider, att staten och myndigheterna har en dold agenda är företsällningar som snurrar i deras huvuden som flugor runt en kos svans.
Kan du ge exempel på den desinformation Tegnell sprider? Har du någon idé om i vilket syfte han sprider den och om han har någon uppdragsgivare och källa för denna desinformation
pyssel skrev 2020-11-29 13:50:49 följande:
Det brukar också låta ett låtsat sårat "Fy fan" när det replikeras i samma anda på farbror Allans hån och löjliga halmgubbar att ifrågasätta en myndighet "bannemej är den värsta sortens populism!" och högaffelbeteende. Om "AT" är någon på FL du brukar vara på, är det mer än jag känner till.
Avsåg du Tegnell så har jag aldrig ingått i några högerextrema eller populistiska drev mot denne, utan kommenterat viss desinformation han gjort sig skyldig till.
Med din/er argumentation, är ni kanske emot offentlighetsprincipen också, som ger oss medborgare rätt att granska ganska mycket av det (vi) tjänstemän företar oss. Detta eftersom att ha kritiska hållningar mot något annat än ting på er lilla lista, gör en tydligen till populist eller epigon till något mkt värre. Jag är tveksam till om jag hade överlevt mer än ett par dagar i en totalitär stat med någon av er som grannar.