klyban skrev 2021-06-01 17:28:59 följande:
Vad har detta med Vietnams icke luftburna COVID-19?
DU förstår att det den lättförstådda Tegnell sade om Vietnams strain, är varken vilseledande, hybris eller en vild gissning.
Utan detta är en logisk svar på en fråga som aldrig uppstått innan, och att ett liptidhölje bara magiskt försvinner.
DU få gärna återkomma om det sker, för då har vi något och prata om i alla fall.
Anonym (man) skrev 2021-06-01 15:24:46 följande:
"Årets förvillare"... pratar du om din idol Tegnell nu igen?
I så fall håller jag med dig till 100%, han är onekligen en förvillare av rang
Vietnams COVID-19 är inte luftburet, att prata om annat och vad nu detta är ändrar inte det.
Det Tegnell säger om Vietnams strain, det är en kvalificerad gissning av beprövad erfarenhet.
Din poäng ändrar sig snabbt ser vi, ett tag vad den om att den var vilseledande och en hybris.
Sen hur det är självcentrerat och självuppfyllt och återge fakta för Tegnell, det är ingen som förstår varför någon ens hävdar.
Är fakta så farligt för dig att du tror det är självcentrerat att som talesman för FHM och återge nått korrekt enligt läkarvetenskapen?
DU är lite udda som tror det funkar, och detta på vietnames.
Varför pratar du om annat för nu, var Vietnam em mina för dig eftersom du slutade?
Dock är det viktigt och veta att alla dina inlägg det sista har sitt ursprung i attacken emot Tegnell du gör och Vietnam.
Men sen vill du bara prata om dina ad hominem emot Tegnell, och sen glömma av att COVID-19 INTE är ett luftburet virus enligt läkarvetenskapen?
Det är väldigt märkligt att Vietnam försvann så fort i din kritik emot Tegnell, och nu när du tog bort Vietnam, så vet ingen längre vad du diskuterar.
Då uppenbarligen det inte finns någon kritik mot Tegnell och nått som han sagt om Vietnams strain.
Sånt är värt och intressant och lyfta här, och undra varför kritiken slutar vara saklig.
AndreaBD skrev 2021-06-01 16:48:29 följande:
Ja, tyvärr så låter det rimligt att en sån pandemi kan ta tre år.
Känner en liten fundersamhet faktiskt, då jag har träffat på mer än en som tror det är garanterat över nu.
Detta samtidigt man ventilerat om en tredje spruta mot vintern.
Jag har bokat min andra spruta precis, så får den om par veckor.
Intressanta saker som sker i ens psykologi med vaccinationen, och hur tankar om att det är lugnt nu trillar in.
Finner mig mer än en gång att rycka mig ur den vanföreställningen, och verkar som jag fått bort den nu då tanken inte längre upprepar sig i närheten av den frekvensen.
Vad har detta med Vietnam och göra och det Tegnell sade?
Undrar då det var din ingång i tråden, men sen vill du inte prata om att det är sakligt rätt i det tegnell sade om Vietnams mutation och att de inte är luftburen.
Jag säger som alltid, COVID-19 är inte klassat som en luftburet virus, och återkom först när det skett.
Då det är först då vi pratar om nått som går överhuvudtaget ändrar nått i en fråga som läkarvetenskapen varit överens om väldigt länge nu.
Hur kan nått så enkelt var så svårt och förstå?
Du tog ju bort Vietnam direkt när du insåg att Tegnell återgav läkarvetenskapen, och efter den punkten så är din kritik osaklig av Tegnell då all saklighet i kritiken nu poff borta
Jag tolkar det som att du inte har någon saklig kritik emot Tegnell, och enbart för att du tog bort den saklig kritiken.
Anonym (man) skrev 2021-06-01 17:01:28 följande:
Tja, vem vet, Tegnell kanske oxå tappar sitt skal och blir ödmjuk, u never know
Kanske kanske, dock var det Tegnell sade korrekt.
Sånt är värt och notera i sammanhanget, och inte ett ord du skrivit ändrar nått om Vietnames COVID-19 som även är en droppsmitta.(Ingen semantik i världen kan ändra den punkten innan en omklassning av COVID-19, har du sett en sådan än (Det har inte jag eller någon annan gjort i alla fall, sånt är skoj och påpeka.))
Det är nog snarare du som ägnar dig åt semantik eftersom vi pratar om Tegnells bessewisser fasoner/självupptagna agerande genom HELA pandemin och att just detta bara är en av många exempel på det men du försöker få det att enbart handla om Vietnam.
Men jag måste erkänna att det är oerhört roande hur även chauvinistklubben på internetforum anser sig vara mer kunniga än forskare i andra länder... Tegnell effekten verkar smitta av sig