Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ja, tänk så lite 30-talet har att göra med hur det fungerar nu, ändå är det du som först initierat detta i samband med den skam du känner för Sveriges 30-tal och nuvarande coronahantering inför dina nya landmän - om jag förstod dig rätt tidigare. Men det var säkert ett sidospår som du av någon outgrundlig anledning tog upp tidigare. Vi skiter helt enkelt i detta med historien från och med nu föreslår jag.
Nej då förstod du mig inte rätt. Några här tyckte inte jag skulle skämmas å Sveriges vägnar över underliga strategier och uttalanden från politiker, och då försökte jag förklara lite om hur det funkar som utlandssvensk, man får ibland frågor om Corona, 30talet eller Zlatan, och det är inte så kul att redovisa för de konstiga, svenska företeelserna man inte stöder själv. Varken svenskt 30tal eller Zlatan har naturligtvis något med denna diskussion att göra, det var ett kort exempel för ett halvt år sedan. Så släpp gärna det, och släpp smittskyddslagen, som jag tror att de flesta förstått sig på vid det här laget.
I allmänhet vore det skönt om folk även kunde släppa paralleller till andra trådar här, folk som skrev på FL för 5 år sedan, och alla hintar om åsikter och språkbruk hos högerextremister, nyauktoritära, nazister, fascister, populister etc som ges i svar till de som inte håller med Anders.