FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-12 20:56:16 följande:
Om du läser lite noggrannare så ser du att jag skriver att det rör sig om luftburna aerosoler, inte luftburen smitta som är en annan klassifikation.
Underliga uttryck, min semantik, läser upp?
Jag skriver bara att aerosolerna är luftburna, så inte milsvid skillnad från luftburen smitta, trots att det är något annat.
Vi alla, trevligt att du gör dig till talesman för alla andra
Tack för dina råd!
Du skriver på fel sätt om du vill säga att aerosoler ligger kvar i luften en stund, det gör inte det till en luftburen smitta som är något precis helt annat.
Och ingen förstår varför du för detta medvetna fel, är du rädd för du hade fel och inte kan ändra dig.
Eller är detta en agenda, inte för nått är speciellt bra för dig dock.
En medicinboll är luftburen, och den liknelsen funkar bra mellan luftburen smitta och droppsmitta som aerosoler är.
AndreaBD skrev 2020-08-12 21:02:30 följande:
Det där var bra! En medicinboll är luftburen enligt hennes sätt att tänka. Så är det....
Personen envisas kalla dropssmitta för luftburen smitta, och är vag om vad personen menar.
Och det roliga är att medicinbollen representerar en bra liknelse på skillnaden mellan aerosol och luftburen smitta.
Det roliga är att de inte formulerar om sig på ett sätt att de inte har fel eller är vaga.
Jag anar en agenda pga denna envishet att säga fel, kan vara trolleri också inte för det gör någon skillnad för mig.
Padirac skrev 2020-08-12 21:19:22 följande:
Kanon - då har vi en terminologi vi kan använda i tråden fortsättningsvis
Droppsmitta
Aerosolsmitta
Luftburen smitta
Det är allmän kännedom att droppar kan färdas genom luften, inte lika långt som Ricky Bruch kastar medicinboll dock.
Det är allmän kännedom att aerosoler kan färdas genom luften, oklart om de kommer lika långt som Ricky Brush kastar medicinboll
Det är allmän kännedom att luftburen smitta kan färdas genom luften, den luftburna smittan kommer minst lika långt som Rickys kast med medicinboll
Jag tror inte personen har ett intresse att särskilja det, men vi är rätt frågande varför man slänger in luftburen smittor när COVID-19 inte ens identifierad som en luftburen smitta.
Jag tror inte heller de förstår hur galet fel det blir för dom också, de tror de kan omdefiniera klara vetenskapliga termer för särskilja hur smittor smittar.
Vi kommer nog se de försöka igen, och jag är frågande till vad de försöker säga genom skriva/vag/säga fel var gång