Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Var har jag uttryckt något sådant?
Var har jag uttryckt något sådant?
Jag har aldrig uttryckt det eftersom jag aldrig trott något sådant, "Ella".
Nä.
Frågan är väl om ens de stundande restriktionerna kommer att räcka. Fredrik Sund skriver idag januari redan är bortom räddning.
Jag tycker för min del att det är din upplevelse som inte stämmer med det som hände. Och det är väl helt självklart att den som vill bilda sig en egen uppfattning också bör titta på presskonferenserna. Vad har det för betydelse vilka förslag jag har? Mina förslag har inte haft någon som helst betydelse hitintills "Ella", och kommer inte att ha det framgent heller.
Allvarligt, vad pysslade Björn Olsen med,?? när tv4 intervjuade honom alldeles nyss?!?!
Drevet är igång.
Så att AT säger att vädring är viktigt, speciellt i trånga lokaler, och att det är dyrt (vilket är ett understatement i fråga om kostnader för en byggnads hela energisystem) att bygga om ventilationssystem är en avmätt respons?
Kritiserar du AT för att vara saklig? Skulle AT gjort ngt mer än att säga att vädring är viktigt i lokaler med mycket människor? I så fall vad?
Skulle FoHM gått ut med råd till alla fastighetsägare att bygga om sina ventilationssystem, eller att de skulle öppna fönster vilket kan sätta ventilationssystem ur balans med resultatet att ventilationen slutar fungera i delar av byggnaderna? Kan FoHm ha kunskap om hur energisystem och ventilation påverkas ... FoHm har däremot kunskap om vilka luftflöden, temperaturer, luftväxling mm som olika byggnader eller delar av byggnader ska ha då detta är reglerat av myndigheter och byggstandarder.
Åter igen har den okunnige om verkligheten lätt att säga att AT har fel och gör fel - detta hackande är inte kritik, det är inte ens missnöje, det är ren och skär okunskap och ett dåligt beteende.
Drevet är igång.
Nej, det är sällan eller aldrig som jag kritiserar Tegnell och övriga på FHM för att de är sakliga. Jag brukar kritisera dem för att vara självgoda och senfärdiga och för att de så ofta är beredda att vifta bort sådant som andra kommit fram till eller tycker är värt att prova. Jag brukar också kritisera dem för deras ofta tvärsäkra uttalanden som i långa stycken visat sig vara helt fel. Jag brukar dessutom kritisera dem för spela ner riskerna och - under sommaren - vara självöverskattande och naiva. Jag har utöver detta även gått så långt som till att hävda att FHMs agerande under pandemin har varit drivande för pandemin.
Nähä.
Jag skyller mindre på regeringen än jag gör på FHM (jag är inte så imponerad av Socialstyrelsen heller).