Anonym (sant) skrev 2020-07-09 13:09:39 följande:
Jag bor i Skåne, tror risken att smittas utomhus är väldigt liten där vinden ständigt ligger på. Men visst finns det en mikroskopisk chans.
Vad man än säger i den här tråden så är allt utan undantag fel, bara för att jag försökt diskutera hur Sverige borde ha gjort så är precis alla mina åsikter fel, även helt orelaterade till c19. Lite intressant som fenomen. Samma fenomen som ledde till häxbränning förr i tiden. Lynchmobb.
Nu kommer någon säga att det inte var så under häxbränningens dagar, troligtvis.
Alternativen är hundratals, du kan aldrig veta.
Bara misstänka.
Jag har de senaste veckorna och med den okontrollerbara ökningen av fall världen över, insett att smittan är troligtvis är här för stanna och att alla måste få den i slutänden.
Att kritisera felaktig/bristande kritik är inte häxbränning, det är hemska saker som fakta, forskning saklighet med en röd tråd för nå konsensus.
Vi har lärt oss att en del i tråden är inte intresserade av konsensus, utan kortsiktiga politiska poänger och vad mer tydligt är det än den när Sverige smittades och hur tidigt och att det var en omfattande smittoläge initialt.
För den humorn i att hela tiden det flyttas tillbaka, så börjar man hävda annat och vägra inse fakta.
Och grannländer är ingen måttstock som uppenbarligen inte hade en hög initial smitta.
Vet inte ens varför man drar in politik i en fråga som denna, då det berättar aldrig nått som är matnyttigt för viruset.