AndreaBD skrev 2020-12-08 17:50:07 följande:
Jag har egentligen ingen större lust att diskutera med sig, för att du inte klarar att diskutera sakligt....
Jag vet inte om det finns stora skillnader där, jag har hört att Norge har små enheter istället för stora äldreboende som vi har. Och det är ganska klart, att det måste vara en fördel. Men du kan inte flytta på alla gamla människor nu, det skulle de inte gå med på.
Och som vi har sagt 200 gånger: Man kan inte stänga ner, göra en lockdown, tvinga folk i Sverige. LÄS SMITTSKYDDSLAGEN! Det har jag gjort nu, och det framgår faktiskt att vi inte kan tvinga folk till något. Så de behövde inte lösa korsord, de har helt enkelt inte auktoriteten att göra sånt.
Jasså, så du menar att våra grannländers framgångar inte är sakliga?
Finns säkert skillnader men i så fall relativt små i jämförelse med andra länder. Nordiska länder är ganska lika varandra. Det är därför de är betydligt lämpligare länder att jämföra Sverige med än andra.
Och som vi sagt 200 ggr, lagen är integ ursäkt för att låta tusentals människor dö. Vill man rädda folk så kan man göra det OM man vill. Det har snart gått ett år sen pandemin startade och på hela den tiden har man inte kunna röja undan eventuella hinder menar du?
Jag tror inte det är lagen som är problemet, det är oviljan att ändra strategi som är problemet.