Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Anonym (man) skrev 2020-05-07 14:00:38 följande:
Eller så får folk i våra grannländer mer förtroende för sina myndigheter och politiker iom goda resultat och vi tappar allt förtroende för våra politiker och myndigheter pga dåliga resultat.Jag ser inga kravaller och masssjälvmord i Norge, Danmark och Finland. Gör du?
Däremot ser jag en växande kriitk mot hur våra myndigheter och politiker hanterat våran kris inte minst ifrån vården. Senast i söndags ifrågasattes våra politiker kring varför vi har kapacitet att testa 100 000 människor i veckan men inte använt den medan Danmark redan börjat masstesta för att hålla smittspridningen under kontroll medan de öppnar upp.
Nej, jag tror inte att vi kan förvänta oss kravaller i våra grannländer, däremot så kommer man nog att ifrågasätta onoffpolitiken när man insett att man inte kommer att bli av med smittan och att man för att kunna hålla smittspridningen på mycket låg nivå tvingas hålla länderna stängda.
Utgå från att det stora flertalet i Norge kommer att bli smittade. Hur många år tror du då att det tar innan detta skett med nuvarande tvångssyndromatiska åtgärder.