Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Hur många är vi inte som är så kritiska till handhavandet egentligen?
Jag skrev inte att jag inte blivit smittad för att jag använder munskydd. Jag skrev att jag inte blivit smittad trots att jag använder munskydd. För det utmålas som så svårt och problematiskt att använda, så att man bli sjuk av dem.
Det är som sagt svårt att föra diskussioner, när alla ser det de vill se, och hör det de vill höra.
Om Coronafallen minskar i flera länder borde det vara av samma anledning som i Sverige. Ska det då inte tolkas som att många länder börjar nå flockimmunitet, och därav dessa minskade antal fall?
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/eu-experten-coronafallen-minskar-men-inte-i-sverige/
Nu står det i artikeln att det inte minskar i Sverige, men det gör det förmodligen i Stockholm.
Värst vad alla har hamnat offtopic. Jag orkar inte dividera så mycket mer, då inget ger något som inte upprepats otaliga gånger. Det har förvandlats till ytterligare en polariseringstråd likt SD och S trådar. Tråkigt men ack så förväntat.
Jag avslutar med en länk man skulle kunna tro är komedi, men i så fall är sanningen komisk. Den speglar mitt förtroende för stunden rätt bra. Jag var till en början inte helt kritisk, men detta eviga försvarande av i princip allt de tar sig för orsakade för min del det motsatta.
www.expressen.se/tv/politik/veckan-med-viktor/veckan-med-viktor-lyssna-pa-experterna-nar-de-sager-det-vi-vill/
I inlägg 594 skrev jag vad jag var mest kritisk mot. Angående lockdown argumenterar jag inte för att ha en i Sverige. Jag tror de flesta länder valt att göra det som passar dem bäst. Det betyder inte att jag inte hellre befunnit mig i NZ. Jag har å andra sidan argumenterat mot när folk säger att det är fel med lockdown för det finns fördelar precis som nackdelar.
Jag står för att jag inte tycker att smittspårning, tester och munskydd är stränga smittskyddsregler. För att skydda andra anser jag att de är förnuftiga och nödvändiga. Där är jag helt enig med experter från andra länder.
Jag tycker inte att det är tråkigt att folk har olika åsikter. Det är din tolkning. Det jag däremot ser i dessa tråder är att det saknas nyanseringar, och allt går ut på att tjata om samma saker upprepade gånger. Antingen försvarar folk allt FHM gör eller är totalt emot vilket inte ger särskilt givande diskussioner för min del.
Det är troligen orsaken till att det mynnar ut i diverse hånfulla tillmälen som pangdemister, högerextremister (som inte ens har med tråden att göra) eller andra sätt att få vinna över diskussionsmotståndare. Personligen tar jag inte åt mig - men det ger mig absolut inget.
Hur mycket har du själv ändrat åsikt? Vad har dina meningsmotståndare bidragit till förändring hos din syn på FHMs agerande, som du inte ansåg redan innan?
I inlägg 594 skrev jag vad jag var mest kritisk mot. Angående lockdown argumenterar jag inte för att ha en i Sverige. Jag tror de flesta länder valt att göra det som passar dem bäst. Det betyder inte att jag inte hellre befunnit mig i NZ. Jag har å andra sidan argumenterat mot när folk säger att det är fel med lockdown för det finns fördelar precis som nackdelar.
Jag står för att jag inte tycker att smittspårning, tester och munskydd är stränga smittskyddsregler. För att skydda andra anser jag att de är förnuftiga och nödvändiga. Där är jag helt enig med experter från andra länder.
Jag tycker inte att det är tråkigt att folk har olika åsikter. Det är din tolkning. Det jag däremot ser i dessa tråder är att det saknas nyanseringar, och allt går ut på att tjata om samma saker upprepade gånger. Antingen försvarar folk allt FHM gör eller är totalt emot vilket inte ger särskilt givande diskussioner för min del.
Det är troligen orsaken till att det mynnar ut i diverse hånfulla tillmälen som pangdemister, högerextremister (som inte ens har med tråden att göra) eller andra sätt att få vinna över diskussionsmotståndare. Personligen tar jag inte åt mig - men det ger mig absolut inget.
Hur mycket har du själv ändrat åsikt? Vad har dina meningsmotståndare bidragit till förändring hos din syn på FHMs agerande, som du inte ansåg redan innan?
Skrev lite för hastigt känner jag. Inte så enkelt att tänka samtidigt som barn kräver uppmärksamhet.
Diskussionsmotståndare=meningsmotståndare.
Med reservation för ytterligare ev. fel. (För övrigt kanske något FHM borde lägga till?)
Jag har inga som helst problem att hitta munskydd, man delar tom ut dom på jobbet och 3M munskydd.
Frågan är hur många som ens förstår vad ett munskydd är och hur det fungerar, och den problematiken som finnes där och alla kunskapsluckor.
Ja det är uppenbart att det är helt obegripligt svårt att använda munskydd ...i Sverige.
Fast du vet att det inte finns fakta på det har varit dåligt att använda munskydd? Inga bevis alls.
https://www.fplus.se/folkhalsomyndighetens-nya-bud-munskydd-kan-hjalpa/a/P9xnwb