Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Dr Nail skrev 2020-07-05 01:57:34 följande:
Detta var alltså samtidigt som FHM funderade kring frågor i stil med "vad f-n händer" och "vad mer kan vi göra".
Andra agerade bäst de kunde, utifrån förutsättningarna. Jag tror inte jag behöver påminna om situationen med den typen av utrustning just då i hela Sverige...
Bästa exempel är Tyskland med utbrottet i köttfabriken Tönnies. Det utbrottet är intressant i sig, eftersom det inte borde ha hänt, lokalpolitiker i området säger att man har testat så mycket i området att man egentligen borde ha fångat upp detta innan så många var smittade. Men framför allt så har man diskuterat i några dagar, så att alla dessa arbetare var "förvarnade" att de nog skulle sättas i karantän. Och då smiter många. Det gjorde de i Norra Italien.
Och exemplet Israel visar att det inte är så bra att öppna upp allt samtidigt efter en lockdown. Och där misstänker man ju att barn och ungdomar ändå har smittat varandra i skolan, men det är inte säkert heller.
De andra länderna är lika osäkra vad de ska göra, det är bara att du inte vet om det. Om man följer nyheterna i något land, så märker man det. Men, jag tänker också att om alla gjorde likadant så skulle vi ju inte veta om det var rätt gjort. Det är en stor möjlighet att faktiskt få reda på vad som har funkat och vad som inte har funkat.