thelastmonkey skrev 2020-07-21 15:21:20 följande:
Ja, men absolut ska vi ta den där ölen!
Du kan ju alltid försöka att övertyga mig, räkna bara inte för mycket med att lyckas.
Men vet du, jag gillar dig ändå!
(Och jag har respekt för att människor har olika ståndpunkter och värderingar.)
Sommaren 2021 på Gotland - en öl med min favoritsverigedemokrat. Det är antecknat
thelastmonkey skrev 2020-07-20 23:53:35 följande:
Trodde nog aldrig att jag skulle säga det men jag börjar tro att Sveriges sätt att hantera Coronan i förlängningen är ett av de bättre.
Rent ekonomiskt kommer vi klara oss bättre än många andra.
För jävligt att så många gamla offrades pga klantighet och slarv dock.
För jävligt ändå alltihop, 2020 går till historien som ett jävla skitår.
Och utöver det så missade Jimmie och SD att få öppningstala på Almedalsveckan, vilket är förbannat surt.
Nästa år blir det KD som öppnar, allt enligt Almedalsveckans egna uppgifter. Så den rullande talarlistan fick gå tom i år.
Undrar hur det skulle hanterats om det vore valår...
Och alla gubbar, glas, blommor och annat trams skiter jag i i kväll.
Ja, det där är märkligt, ju tydligare det blir att Sveriges strategi fungerar som tänkt, efter det inledande misslyckandet med äldrevårde, desto argare blir en del kritiker av metoden.
Själv kan jag däremot bli förbannad över att mina barn ska vara med och betala - och deras välfärd urholkas - av att Sverige ska vara med och ge bidrag på tusentals miljarder kronor till länder där man greps av panik och stängde ner utan att bekymra sig om vilka konsekvenser nedstängningen fick.
Brittiska regeringen har beräknat att nedstängningen kommer att kosta fler människoliv i Storbritannien än covid-19.
Och det är ju ingenting jämfört med hur människor i fattiga länder kommer att drabbas.
Visst, det är många som har dött i sjukdomen i Sverige - och det är oerhört tragiskt - men ur ett annat perspektiv har överdödligheten i år varit lägre än vad den var motsvarande period 1993 när influensan härjade bland de äldre i Sverige.