Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
FHM har Sveriges lägsta förtroende bland befolkningen, av alla myndigheter. Baserat på att folk skiter löst i alla deras rekommendationer.
FHM har Sveriges lägsta förtroende bland befolkningen, av alla myndigheter. Baserat på att folk skiter löst i alla deras rekommendationer.
Chefen över MSB (Myndigheten för Sol och Bad) är alltså kvar, då ingenting är någons ansvar i Sverige; inte ens hur man beter sig som individ.
www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-har-i-dagslaget-inga-planer-pa-att-sparka-eliasson
Hur kunde en myndighet få så mycket makt? Varför inte en myndighet av experter, utan av tjänstemän som kan lika mycket om virus som en medelsvennson? Kan det svaret vara så enkelt att de...bad om det?
Eller?
www.altinget.se/artikel/fhm-onskade-och-fick-avgorande-inflytande-over-regeringens-beslut
Det första han gör är att införa munskyddskrav. En massiv skillnad gentemot antimunskyddssektens heliga ledare Dolan Trump.
svenska.yle.fi/artikel/2021/01/21/biden-presenterade-sin-coronaplan-utokad-vaccinering-munskyddskrav-och-karantan
www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/halmstads-kommun-vander-i-fragan-om-munskydd
Bra. Ibland räcker det faktiskt med att belysa faktaresistens.
"Det är inte förbjudet att använda munskydd."
t.co/fs054j2pF8
Ganska absurt att ett gäng tjänstemän som inte kan mer om virus och smittspridning än en medelsvensson (jag pratar om Folkhälsomyndigheten) lyckades hjärntvätta befolkningen så att deras trams fortfarande upprepas då och då.
www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/bibliotekarier-i-kungsbacka-vill-ha-munskydd-kommunen-sager-nej
www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/darfor-nekar-kungsbacka-kommun-sina-bibliotekarier-att-anvanda-munskydd
Man är bland annat orolig för hur de smittkontaminerade munskydden skulle komma att hanteras. Borde man inte vara mer orolig för den smittkontaminerade personen man i så fall har i biblioteket?
Hallengren:
"Vi har ingen strategi, vi har inte haft någon strategi och vi kommer inte att ha en strategi som säger vi tycker att det är okej med viss smittspridning."
Alla vet att den urspungliga strategin var att låta den smittas i "lagom takt" för att uppnå flockimmunitet utan att överbelasta sjukvården. Det vet alla.
Hon ljuger smutsigt.
Åh fan, jag visste inte ens om att jag själv visste att flockimmunitet var den ursprungliga strategin. Trodde snarare att det numer finns förhoppningar att vaccinen ska ge tillräckligt hög grad av flockimmunitet för att smittan ska sjunka undan.
Men när jag ändå har dig på tråden och du pejlat allas innersta - hur är det med ägarna till Familjeliv - har de några planer på att åtgärda forumets ofta nästan tortyrliknande seghet?