Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vilket litet kluster av obehagliga översittare och mobbare som uppstått här!
Jag vet förstås vad överdödlighet innebär och när det gäller Peru vs Sverige är det alltid dödligare att bo i Peru än det är att bo i Sverige. De har högre mödradödlighet, barnadödlighet, dödlighet orsakad av fattigdom, våld, undernäring och överdödlighet. Det senare vid jämförbara orsaker som utbrott av mässling och annat!!
"I vanliga fall" som var vad jag skrev (och inte "normalt sett" som någon dryg människa skrev) bör läsas som det var avsett "innan utbrottet av Corona"!!
Jag har inte missförstått något alls, men mobbare vill ju alltid peka finger. Inte åt sina medlöpare förstås, dom rättas inte, blir inte mästrade och överöses inte med skit oavsett hur felaktigt och oförståeligt dom uttrycker sig. Meningsmotståndare däremot...!!!!
Men du påstår flera gånger att Peru "vanligtvis har en högre överdödlighet" än Sverige. Och om man säger så så har man missförstått ordet. Peru har en högre DÖDLIGHET, det kan man säga. Jo, det är klart att du menar före utbrottet av Corona. Men överdödlighet är en annan sak än dödlighet, och det går därför mycket väl att jämföra dem två länderna.