Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
FHM har sagt klart och tydligt att de INTE avråder, utan att de varken avråder eller tillråder (heter det så?), eftersom man ännu inte vet säkert och behöver mer forskning.
FHM har sagt klart och tydligt att de INTE avråder, utan att de varken avråder eller tillråder (heter det så?), eftersom man ännu inte vet säkert och behöver mer forskning.
...indirekt, asså.
Jag tycker att det system vi har med allmän och lika rösträtt är ett alldeles utmärkt system som bygger på att folk i allmänhet vet vad som är bäst för dem.
Men jag är väl medveten om att det finns andra betydligt mer auktoritära system - som t ex det system man har i munskyddens förlovade land - Kina.
Men även här i Sverige finns det somliga som anser att åtminstone vissa inte vet vad som är bäst för dem - här på Familjeliv finns det just nu en aktiv tråd där några inte alltför begåvade gossar försöker förklara varför de anser att kvinnor inte borde ha rösträtt.
Det finns folk till allt
www.svt.se/nyheter/inrikes/covidsmittade-far-smittspara-sjalva-nu-hojs-kritiska-roster
Smittspårning är individens ansvar, inte myndigheternas. Det är ju underbart; varför kan inte allting vara individens ansvar?! Varför har vi så många krångliga, konstiga lagar om struntsaker, när individens ansvar fungerar så bra och är allt som behövs?
Jag menar, titta bara på klamydia!
Tänkte bara lämna detta gamla tidningsurklipp här pga. deja vu - faktorn.
Precis, det är ju mer klassiskt luftburet.
Mässling!
1.4 miljoner har skaffat Finlands nya coronaapp under bara ett par dagar.
newsnowfinland.fi/domestic/a-quarter-of-finland-downloads-coronavirus-track-and-trace-app
pcforalla.idg.se/2.1054/1.738843/sverige-behover-en-corona-app
FHM vill inte ha en svensk smittspårningsapp. Som vanligt av en fullständigt obegriplig anledning.
En ny studie publicerad, som bekräftar att Coronan är förmodligen luftburen.
medicalxpress.com/news/2020-09-chinese-bus-evidence-airborne-coronavirus.html
Bevisen blir inte färre direkt...