Anonym (man) skrev 2020-07-08 19:05:31 följande:
Och aldrig har som man känner sig själv känner man andra än i just denna tråd
Här sitter folk och propagerar för att Sveriges sk strategi inte får kritiseras och drar sedan på sig offekoftan och känner sig censurerade när det påpekas för det att enligt åsiktsfrihet så får man visst kritisera vad som helst.
Men nu gör du ju det igen
Alltså förväxlar kritik av t ex resultatet av din fotohobby med att någon skulle påstå att du inte får posta dina bilder.
Visst får du det - jag tycker att det är riktigt duktiga bilder - om än mycket oanvändbara för ditt syfte att beskriva trängseln på en buss.
Det är väl främst ts som har undanbett sig kritik (av kritiken). Själv har jag skrattat högt mer än en gång när jag fått ta del viss kritik - i viss mån säkert för att inläggen innehållsmässigt stämmer så väl med min bild av folk som vurmar för auktoritära synsätt.
Som jag redan har skrivit ett flertal gånger så kan man inte förvänta sig att slippa undan kritik om man yttrar sig i offentligheten. Däremot skulle ts mycket väl ha kunnat bilda en sluten diskussionsklubb här på FL där alla medlemmar hade kepsarna riktade åt exakt samma håll.
Men startar man en tråd på FL:s offentliga del så bör man förvänta sig invändningar oavsett vilken tes man driver - som t ex sverigedemokraten som var så upprörd över att ensamstående kvinnor hade mage att avvisa hans inviter på krogen - och detta - som han förklarade - trots att de inte har någon pappa till sina ungar. Han fick mycket kritik för sin syn på ensamstående kvinnor - vill jag minnas