Padirac skrev 2020-11-29 15:16:55 följande:
Det finns väl fler saker här som man kan diskutera som förvisso inte här till trådens ämne men likväl i tråden.
Varför skulle jag vara besviken på dig om du städar eller inte städar själv? Om du är röd eller grön eller blå har väl inte med saken att göra.. Att dina morfärldrar hade eller var tjänstefolk har jag inte heller några synpunkter på, det är som sagt en sak utanför tråden.
Att du ser alla anmälningar jag gjort om personliga påhopp som bifallits av moderatorerna som att ha valt sida finner jag inte för otrolgt.
Synd om människor kan det vara, men jag är nog för nedlåtande för att tycka synd om de som utsätts för påhopp, det är de som utsätter andra för påhopp jag tycker synd om.
Ser du det som att du avslöjar och står upp mot staten då du påstår att Tegnell sprider desinformation? Om det är fallet så förstår jag att en del ser att narrativet tangerar de narrativ som SDs svans och vurmare sprider, att staten och myndigheterna har en dold agenda är företsällningar som snurrar i deras huvuden som flugor runt en kos svans.
Kan du ge exempel på den desinformation Tegnell sprider? Har du någon idé om i vilket syfte han sprider den och om han har någon uppdragsgivare och källa för denna desinformation
Vi kan säga så här, med din lilla utläggning om kungen och en del felaktigheter om niande fick du en egen liten spegel tillbaka med oväsentligheter om niande och när det används.
Jag har redan lyft de tillfällen, ett par ggr i tråden, då Tegnell spred desinformation om att smittspårning kunde utföras efter en modell han återgav helt felaktigt på ett helt avgörande sätt: Att smittspårningsmodellen för könssjukdomar med smittspårningsplikt var ett bra exempel på något man gör själv och något att ta efter vid Covid-19-smitta. Vilket förhåller sig precis tvärtom. Man smittspårar inte t. ex HIV och klamydia på egen hand, utan är skyldig att medverka när vårdgivaren smittspårar. Det är desinformation. Och allvarlig sådan när man lutar sig på att "det går bra med klamydia". Jag har lyft det, utan några högerextrema eller populistiska utspel, men att jag tycker att trovärdigheten får sig en törn vid sådana kardinalfel, särskilt när de används för att lugna folk.
Varför larvar du dig med att mata på med påbörjade meningar som antyder konspiration? Urlöjligt. Men varje gång man skriver något on topic så kommer ni SD-gräl-suktare och letar efter lite gruff, med ungefär lika mkt finess som ett skolgårdslagsmål, inte så nedlåtande som du hoppas. Nu ska du väl anmäla igen.