Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag är oerhört nyfiken på vilka reaktioner samma tilltag från min sida hade fått! Tänka sig om jag mått dåligt, testat mig för Covid-19 och därefter gått och handlat och meddelat det här - något säger mig att jag inte hade kommit i åtnjutande av samma milda och förlåtande bemötande som AndreaBD fått.
Men var lugna. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att bryta mot några av FHMs rekommendationer. Faktum är att jag hela tiden efterlevt dem plus några extra säkerhetsnivåer till. Men det betyder förstås inte att jag inte kan bli smittad, någon annan som inte är lika noga kan ju se till att jag får det och till ingen nytta ångra sig efteråt.
Själv använder jag munskydd och handsprit maniskt, och sitter mestadels instängd i mitt hus. Beställer hem all mat och går till affärer bara i undantagsfall, typ 1 gång varannan vecka. Jobbar hemifrån sedan i mars. Ett par dagar var jag tvungen att snyta mig ibland, då lämnade jag inte huset. För övrigt har jag varit friskare än någonsin på sistone, pga att jag inte kommer i kontakt med andra, och inte ens blir förkyld.
Förstår inte det där med det grumlande omdömet, som ledde till att gå ut på stan trots symptom ...