klyban skrev 2020-11-16 17:21:01 följande:
Forskningen ändrar sig inte bara för du önskar detta, och svara på dina frågor är menlöst att göra då du aldrig besvarar nått själv.
Tryck visa endast om nått är oklart där.
Saken är dock med munskydd, forskningen berättar en extremt tydlig sak, man vet inte riktigt.
Och varför det är för forskningen är som en solfjäder av resultat, och om man bara plockar ut de som stödjer ens poäng, ja, då cherrypickar man bara och man säger egentligen inte nått mer än man är medveten om att forskningen är delad, men försöker låtsas om att den ena delen inte existera.
Sånt är komiskt.
Du får gärna ta på dig ett munskydd, som du förstår det är inte olagligt att ha munskydd på sig idag mot COVID-19.
Det mest komiska var när föredettingen ropade om munskydd och sen inte hade på ett själv.
Sånt är så talande och berättar att munskydd är bara ett populistgrepp, men ta på dig ett munskydd.
Och sen har vi falsktrygghet och handhavande fel på detta som en ökad risk, och inte heller ska du gå ut med symtom oavsett om du har munskydd och i folksamlingar.
Hur har dina två långa inlägg med osammanhängande haranger med mitt inlägg #8273 att göra?? Dina svar bevisar endast att jag har rätt i att du skiter i att läsa det du svarar på. För säkerhets skull upprepar jag det inlägg du kapitalt missförstått:
"Inte alls. Om du lyckas läsa de repliker du får så handlar det om följande som "abstrakt":
1.Du har inte producerat någon hänvisning till någon studie som styrker det du och en till envist hävdar (ni är ju citerade alldeles nyss med nr till inlägg)
2.Du har inte producerat något underlag för att någon faktiskt gått i klinch med dig med påståendet att forskningen skulle vara entydig. Ändå driver du detta stenhårt, bl.a mot mig. Varför respekterar du inte andra så pass att du åtminstone håller dig till vad de skrivit?
Folk blir inte osams med dig över skilda åsikter, utan att du faktiskt blåljuger om innehållet i det du svarar på. I tråd efter tråd. Är det din strategi att ljuga om andra användare? Är målet att skapa personliga konflikter? Alternativt, har du helt enkelt så enorma svårigheter att du inte gör detta medvetet"