Inlägg från: TwoThousands |Visa alla inlägg
  • TwoThousands

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

klyban skrev 2020-05-14 15:27:20 följande:

Det var en hjälp att hitta artikel, då länken var trasig för denna person, ett mycket vanligt problem här på FL.

Men för den som tror är allt möjligt.

Det är omöjligt för många andra här på FL.
  • TwoThousands
    klyban skrev 2020-05-14 15:38:56 följande:

Om inte länken fungerar för dig, så kan man Googla "Påtryckningar mot utländska reportrar i Sverige".
    Hitta du den nu?

Har känt till det i flera år vid det här tillfället..
  • TwoThousands
    Iarwain skrev 2020-05-16 20:26:58 följande:
    Läs min signatur.

Det finns ingen forskning värd namnet på COVID-19 än. Det finns ett antal fallstudier och osäker modellering.
    Så FHM måste gå på generell forskning för denna typ av problem.

Kan du peka på den forksningen FHM bortser från?
    Hur kan du veta att dom bortser från forskningen?
    Hur insatt är du i hur man värderar generell forskning för detta specifika virus?
    Läs min signatur.

Det finns en stor forskning värd namnet på COVID-19, det finns ett antal nät för media censur och media kontroll över medborgare i landet.

Viruset kommer från ett labb i provinsen Wuhan, där forskare har forskat om det i flera år tillbaka i tiden..

Du får sluta vara skolad låter som för programmerad maskin.
  • TwoThousands
    Iarwain skrev 2020-05-16 20:43:14 följande:
    Nu läser jag iofs ganska mycket nyheter från utlandet på daglig basis, så jag håller inte riktigt med dig där.
    Det är därför du ska sluta att skriva något om det här ämnet, för du är varken insatt eller delaktig på något sätt i forskningen kring vapnet.
  • TwoThousands
    klyban skrev 2020-05-16 21:07:14 följande:

Rätt intressant, du svarar på.och fall studier och forskning.
    Men glömmer av att svara på det, är det sakligheten extrem högern har att erbjuda?

På tal om förprogrammerad maskin, så upprepar u detta med att vägra diskutera det du citerar:`.
    Varför?

Du är inte tydlig när du anstränger dig för att skriva med fina ord... sanningen ska vinna över allt annat i det här ämnet.
    klyban skrev 2020-05-16 21:07:57 följande:

Vad är det för dynga du pratar om?
    Jag undrar då du aldrig berättar detta, hur kommer det sig?

Det är över din inkomst och kompetens, du får ödmjuka er i ert personliga nederlag..
    klyban skrev 2020-05-16 21:08:40 följande:

Ska vi sluta skriva som är sakliga?

Och du som gör allt vad du kan för undvika ämnet.

Där fick du det fel igen, hur komerm det sig?

Sitter du och försvarar inkompetens? Ska vi lyssna på dessa teorier hela dagen och behöva acceptera det som en sanning? En lögn? Verkligen?

Det är konflikt en utav oss blir bort skriven ur världshistorien.

• TwoThousands
    Anonym (.) skrev 2020-05-16 21:18:09 följande:
    Vilken är din agenda?
    Förr i tiden ansågs häxan sprida sjukdomar runt omkring sig.
  • TwoThousands
    klyban skrev 2020-05-16 21:25:43 följande:

Häxor har aldrig funnits!
    Det är lite som dig nu här, du pratar om saker som inte existerar.
    Rätt intressant du postar en massa inlägg och citerar, men aldrig berör ämnet, hur kommer det sig och vad är din agenda?
    För kritik eller diskutera COVID-19 existerar inte för dig.

Viruset kommer från ett labb i provinsen Wuhan, där dom utvecklar stridsmedel..

För sista gången, en anställd fick med sig viruset ut ur huset genom att smitta sig själv innan spred det vidare utanför labbet.
  • TwoThousands
    klyban skrev 2020-05-16 21:33:37 följande:

Om det var så, varför tog trumpen då bort budgeten för pandemin och de Amerikaner som var och samarbetade med detta labb.
    Verkar som du inte har nån koll alls i dina konspirationer.

Sen du förstår, detta Kina väsandet, det betyder precis ingenting i Sverige att säga, utan för dig se mindre bemedlad ut.

Visar bara hur lite du egentligen vet om det här ämnet, vad är din agenda om du inte ens har studerat ämnet eller ens är nära på att vara insatt i det?
    Anonym (QP) skrev 2020-05-16 21:26:47 följande:
    Använd inte dina förmågor och döda honom det är inte rättvist.
    Inte ens djävulen vill ta emot den själen.. inte värt priset.
  • TwoThousands
    Anonym (.) skrev 2020-05-16 21:37:13 följande:
    Jaha, vad spännande. Vad var agendan bakom den anställdes agerande? Är Kinas plan att ta över världen?
    Om du tänker dig mentaliteten, förstöra för så många människor som möjligt innan själv dör..

Ensam gärningsman tyvärr..
  • TwoThousands
    Pope Joan II skrev 2020-04-24 19:24:18 följande:

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

Ska vi vara kritiska till mörkläggningen av sanningen? Undanhållandet av kunskapen om händelseförloppet och härkomsten?

Vad tycker du egentligen?
  • TwoThousands
    klyban skrev 2020-05-16 22:23:54 följande:

Jag har inga som helst problem att hitta munskydd, man delar tom ut dom på jobbet och 3M munskydd.

Anonym (sant) skrev 2020-05-16 22:05:17 följande:
    Ja, vi har förstått, folk är i allmänhet så korkade att det inte är någon mening att ens försöka skydda dem mot smitta. 

Jag skulle annars tippa på att folk gör egna munskydd för de inte kan få tag på riktiga munskydd. Och även ett munskydd i tyg skyddar ju lite, i alla fall mot större mängder snor och saliv som då inte skvätter ut ur munnen.

Jag tror de flesta är helt medvetna om att det krävs andra sorters andningsskydd för att skydda sig själv mot virus, kan inte ha undgått särskilt många med tanke på alla debatter.

Varför vi inte rekommenderas ha munskydd är 
    1. Det finns för få i landet överlag.
    2. Om det rekommenderas måste regeringen tillgodose behovet på kommunal nivå.
    3. Det blir kostsamt.

Pratade med en vän nyss, han berättade att vid covid19 smitta på Lss får de endast en uppsättning skydd för en person som får göra 12-timmarspass, samt att handskar och handsprit är slut. Gäller en storstad.

Frågan är hur många som ens förstår vad ett munskydd är och hur det fungerar, och den problematiken som finnes där och alla kunskapsluckor.

Det är väl placebo effekt må tro? Viruset är skapat för att vara mycket starkare än det skyddet kan skydda någon?

Behöver verkligen inte gå till person angrepp över PM, när du förlorar en debatt eller diskussion.. Sluta hellre att svara på mina citat..
  • TwoThousands
    Anonym (.) skrev 2020-05-16 22:58:09 följande:

Som ett slags terrordåd då. Ok, men oavsett hur smittan kom ut så måste vi förhålla oss till den nu. I det sammanhanget förstår jag inte riktigt vilken skillnad dina kommentarer om "sanningen" gör.
    Är grunden för diskussionen fel är hela diskussionen snedvriden..

Tänk dig att folk inte begriper att det är ett biologiskt välkänt ämne..
    Kan man inte göra något åt det på ett bättre sätt med lite grund kunskap?

Väldigt kritisk till samhället och dess handhavande av pandemin häromkring..
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin